Web
Analytics
Alegem un sistem CRM sau ERP?  - scribsoftware

Sistemele CRM (Managementul Relatiilor cu Clientii) si ERP (Planificarea Resurselor Intreprinderii) sunt sisteme informatice destul de asemanatoare dar care au scopuri total diferite. Ambele sunt sisteme software ce permit partajarea informatiei intre angajati si in acelasi timp ofera rapoarte de performanta managerilor, dar finalitatea difera. Pentru a-ti dezvolta compania si afacerea cu scopul de a-ti creste profitul, trebuie sa efectuezi practic doi pasi importanti: prin cresterea vanzarilor si prin scaderea costurilor.

Sistemele CRM au ca principal scop cresterea vanzarilor. Acest sistem va centraliza informatiile din Marketing, Vanzari, Managementul contactelor si suportul pentru clienti. In momentul in care aceste informatii sunt centralizate intr-un singur sistem, viziunea asupra situatiei reale din piata va fi una exacta si cu spectru larg. Un sistem foarte bun CRM va trebui sa ajute compania si antreprenorul in crearea de noi previziuni si prospecte de piata pe baza inregistrarilor si a rapoartelor.

Sistemele ERP au ca principal scop scaderea si controlul cheltuielilor si ajuta la standardizarea proceselor de afaceri, asigurand o structura stabila si utila a informatiei. Sistemele ERP sunt focalizate mult mai clar asupra departamentelor de Managementul resurselor umane, Financiar (contabilitate, gestiune), productie si managementul comenzilor si livrarilor.

Utilizand un sistem ERP, angajatii din intreaga organizatie, pot gasi, stoca si partaja informatii in mod centralizat si in timp real.

In concluzie, combinand CRM cu ERP nu atingem doar procesele operationale interne dar reusim sa inbinam si trecem si in ariile proceselor de management al clientilor.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *