Web
Analytics
Avantajele integrării unei soluții ERP cu un magazin online - scribsoftware
  • Warehouse Management System
  • Enterprise Resource Planning
  • Business Intelligence
  • Customer Relationship Management
  • ESET Antivirus and Firewall

De-a lungul anilor, tranzacțiile și felul în care acestea s-au desfășurat a definit succint mersul respectivei ere. 

De la trocul pe care îl făceau oamenii din Antichitate, la varianta de magazin virtual de care se bucură era noastră, fiecare proces a spus ceva despre nivelul de dezvoltare din punct de vedere tehnologic și nu numai. Nu mai este niciun secret pentru nimeni că trăim în era vitezei, lucru care ne impactează direct comportamentul de consumatori. Cu cât există mai multe opțiuni, cu atât există mai multe acțiuni concrete, iar comportamentul consumatorilor se poate observa din felul în care aceștia interacționează cu companiile, din modul în care își desfășoară activitatea de achiziție și din mediile prin care ajung la serviciile sau produsele dorite.

Companiile, care sunt de cealaltă parte, au datoria de a satisface nevoile consumatorilor dacă își doresc să rămână pe piața pe care își desfășoară activitatea. Astfel, adaptarea la nevoia pieței este crucială și aici intervine subiectul care ne-a dat de gândit: magazinele online. Și mergând chiar mai departe de atât, cum se pot eficientiza munca și resursele unei companii care deține un magazin online prin implemententarea unei soluții ERP?

Și totuși, cum anume poate îmbunătăți un sistem ERP funcționalitatea unui magazin online? În primul rând, acesta trebuie să fie deja implementat în companie și apoi sincronizat cu sistemul ERP responsabil pentru partea de magazin virtual. Acestea sunt cele mai importante beneficii al unui sistem ERP implementat cu magazinul online:

  • Se reduc costurile
  • Datele se actualizează automat
  • Se reduc erorile umane
  • Rapiditate în procesarea informațiilor crește
  • Clienți sunt mai mulțumiți
  • Transferul de comenzi între magazin și ERP-ul companiei se face automat

ERP_integrare_cu_magazin_online

Primul punct, cel care poate aduce un mare plus în bugetul companiei este legat de costuri. În cazul companiilor care au un magazin online fără o soluție ERP implementată, există unul sau mai mulți angajați care prelucrează manual fiecare comandă primită, actualizează stocurile după fiecare aprovizionare, vânzare, lichidare de stocuri sau inventariere. Aceste operațiuni pot fi făcute mult mai rapid și cu un grad de acuratețe mult mai ridicat de către un sistem ERP.

Cel de-al doilea punct, actualizarea automată, vizează 3 categorii extrem de importante:

  • Actualizarea automată a stocurilor – detaliile legate de stocuri afișate în cadrul magazinului online trebuie să coincidă cu stocurile fizice. Despre importanța integrării unui sistem ERP în gestionarea stocurilor am scris aici mai multe informații;
  • Actualizarea automată a prețurilor și reducerilor – atunci când fiecare furnizor are alte prețuri, când procesul de reaprovizionare este extrem de frecvent sau când evoluția cursului valutar este necesar în buna funcționare a site-ului, actualizarea manuală a tuturor informațiilor menționate mai sus iese din discuție. Iar dacă numărul de produse vândute trece de ordinul miilor, un sistem ERP poate face aceste operațiuni extrem de rapid;
  • Adăugarea sau delistarea automată a produselor – când în sistemul ERP sunt introduse sau eliminate produse, acesta va actualiza automat apariția sau dispariția respectivelor produse în și din magazinul online.

Când vine vorba de factorul uman, chiar și cei mai perfecționiști angajați pot să producă mici greșeli care pot scala în mari pierderi pentru companie. Fiind vorba de un sistem repetitiv în care angajatul devine practic un robot, oboseala sau repetiția acelorași task-uri pot duce la erorile pe care un sistem ERP le poate evita cu ușurință. Un singur exemplu în această direcție este de ajuns. Așa că vă lăsăm să vă imaginați care sunt consecințele în cazul în care un angajat uită să adauge un zero la prețul unui produs, iar în loc de 3000 de lei introduce suma de 300 de lei?

Cu cât datele sunt prelucrate mai repede, cu atât costurile scad, ceea ce ne aduce la punctul 4: rapiditatea în procesarea informațiilor. În cazul integrării unui sistem ERP cu magazinul online, acesta poate prelucra imediat comanda efectuată de către un client în loc ca aceasta să fie procesată manual de către un angajat. Astfel, cu cât comenzile sunt procesate mai rapid, cu atât produsele pleacă mai repede către clienți, iar mulțumirea acestora crește.

Și că menționam mai sus de clienți, ajungem la un punct fragil de care aminteam și la începutul articolului. În era în care totul trebuie să se întâmple acum, clienții sunt cei care trebuie mulțumiți pentru a vinde în continuare. Sunt extrem de puține produsele pe care aceștia le așteaptă o perioadă mai îndelungată de timp, iar dacă cele deținute de compania dvs. nu se încadrează printre ele, atunci ar trebui să vă interesați despre beneficiile unui sistem ERP. Un alt factor care impactează direct gradul de satisfacție al clienților îl reprezintă acuratețea informațiilor existente în cadrul magazinului virtual. O comandă inițială de 200 lei va ridica nemulțumire dacă de pe cardul clientului sau la primerea coletului suma solicitată este de 250 lei.

Ultimul, dar nu și cel din urmă beneficiu pe care dorim să-l amintim în cadrul acestui articol este legat de cuvântu transfer. Când vorbim chiar și de câteva sute de comenzi zilnice, introducerea datelor în mod manual poate genera probleme serioase. Pe scurt, mai jos vom enumera ce poate face un sistem ERP pentru un magazin online:

  • Toate comenzile vor fi centralizate într-un singur loc;
  • Odată cu comanda se transferă automat și adresa de livrare a clientului, astfel se elimină posibilele erori care pot apărea la copierea lor manuală de către un angajat;
  • Toate comenzile intră automat în sistemul ERP, ceea ce face generarea facturilor extrem de simplă;
  • Fișele clienților care comandă pentru prima dată se întocmesc automat și toate detaliile legate de el vor fi centralizate în această fișă (frecvența de cumpărare, preferințe, modalități preferate de plată);
  • Comezile întocmite de clienți deja existenți se asociază imediat profilului acestora;
  • Clienții vor primi notificări automate (fie prin SMS sau mail) legate de comanda efectuată (a fost sau nu procesată, perioada de livrare, modalitate de plată).

Cu cât un magazin online este mai complex, cu cât numărul comenzilor zilnice crește, un sistem ERP trebuie văzut ca o pârghie excelentă de susținere a bunului mers al oricărei afaceri. Tot ce trebuie să faceți este să puneți în balanță plusurile enumerate mai sus și minusul (costul achiziționării unui sistem ERP) și să luați cea mai bună decizie pentru compania dvs.


Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *


Citește pe Blog: