Business Intelligence transforma informatia in succes

business intelligence

BI de la Scribsoftware ne introduce in lumea succesului

 

Lumea afacerilor a intrat in era tehnologica in care, majoritatea avantajelor competitive se marcheaza in online, iar abilitatea unei companii de a gestiona datele si informatiile despre mediul economic, zona de business si cotatiile bursiere reprezinta o conditie esentiala pentru succes.

In anul 2021 s-a vorbit despre aselenizarea lui Marte, am trimis rachete in spatiu deci, acest secol este unul in care este impetuos necesar sa intelegem ca tehnologia corecta ne va duce spre directia tintita, iar, companiile ar trebui sa inteleaga nu doar necesitatea, dar importanta unei solutii ERP si a unui Business Intelligence, solutie care pe langa identificarea unor strategii, ajuta o afacere sa adune si sa compileze date din mai multe surse si sa le transforme in succes!

Toate schimbarile strategice care apar intr-o organizaţie au loc prin intermediul managementului de proiect şi program. Daca nu se concentreaza pe realizarea beneficiilor, organizatiile isi lasa propria strategie la voia intamplarii.

Directorii executivi trebuie sa preia initiativa si sa se asigure ca beneficiile sunt identificate, monitorizate si sustinute pentru toate si fiecare dintre proiectele din portofoliu. Cu toate acestea, cercetarea noastra arata ca numai trei sferturi dintre organizatii identifica beneficiile preconizate inainte de a incepe un proiect si numai jumatate dintre ele au idee daca proiectele lor genereaza sau nu acele beneficii de business identificate.

In mediul de business din ziua de azi, acest lucru este inacceptabil. Inseamna risipa de timp si de bani si impiedicarea organizatiei de la a fi agila, flexibila si a lua decizii rapide, mentinandu-si astfel avantajul competitiv.

business intelligence

Intr-un mediu de business caracterizat prin schimbare rapida si complexitate crescanda, companiile se straduiesc sa implementeze strategiile de care au nevoie pentru a genera si sustine un avantaj competitiv.

Gestioneaza proiecte intelgent cu o solutie eficienta, precum BI

O provocare esentiala consta in aceea ca multe companii gestioneaza proiecte, programe si portofolii pe baza unor rezultate de tip traditional, masurabile – cum sunt timpul, scopul si bugetul – fara a urmari in mod perseverent daca acestea ajuta compania sa isi atinga obiectivele strategice mai largi si a le ajusta in mod corespunzator. Rezultatul este aparitia unei discrepante clare intre strategie si managementul de proiect.

O solutie Business Intelligence ofera in primul rand o gama variata de grafice si rapoarte. Un exemplu ar fi graficele geografice, care pot afisa situatia fiecarui punct de lucru pe o harta interactiva, unde sunt evidentiati prin culori si forme diferiti parametri urmariti. In al doilea rand, toate aceste grafice create dupa nevoile fiecarui departament in parte pot fi grupate in dashboard-uri, astfel incat sa fie posibila urmarirea in paralel a mai multor indicatori.

Astfel, orice factor de decizie din cadrul companiei isi poate da seama care sunt punctele slabe sau forte ale afacerii, iar datorita interactivitatii crescute a sistemului Business Intelligence, acestea pot fi evidentiate cu doar cateva click-uri.

Instrumentele de BI imputernicesc companiile in ceea ce priveste strategia bazata pe locatie si personalizata. In primul rand, aceste instrumente ajuta o organizatie sa agregeze date din mai multe surse, pe langa identificarea diverselor strategii care ar fi relevante pentru fiecare locatie.  Mai mult, instrumentele BI sunt suficient de puternice pentru a compara si chiar pentru a compara performantele existente si viitoare ale fiecarei strategii aferente aceleiasi locatii. 

Prin urmare, Business Intelligence bazat pe analize predictive se asigura ca cea mai buna locatie poate fi selectata de firma in cauza, pe baza strategiei pe care trebuie sa o implementeze. In acest fel, resursele pot fi alocate selectiv si utilizate in mod optim cu risipa minima.

Pentru specialistii in marketing, intelegerea nevoilor clientilor este obligatorie si reprezinta baza unor strategii de succes. Cu toate acestea, avand in vedere mediul dinamic si numeroasele canale care trebuie analizate, a devenit din ce in ce mai greu sa obtii o imagine exacta a tendintelor pietei. Din fericire, tehnologia poate transforma practicile de marketing, deoarece ajuta companiile sa analizeze trendurile si sa prezica comportamentul clientilor.

Exista atat de multe elemente in mixul de marketing, incat specialistii din domeniu se pot simti uneori coplesiti. In zilele noastre, clientii interactioneaza cu organizatii si cumpara de la companii prin intermediul mai multor platforme sau dispozitive, asadar, ca om de marketing, ai la dispozitie o multime de date privind comportamentul clientilor, iar tot ce trebuie sa faci este sa ai solutia potrivita pentru a pune aceste date cap la cap si a transforma informatia intr-o directie de afacere. 

Desi acest proces pare complicat, Business Intelligence este tehnologia care te va ajuta sa gestionezi si sa intelegi fluxul de informatii. Instrumentele BI pot agrega datele, oferindu-ti acces usor la informatii pentru raportare, analiza si luarea deciziilor strategice inainte, in timpul si dupa desfasurarea campaniilor de marketing.

Adesea, zonele de marketing si vanzari reprezinta o provocare pentru companii din diverse domenii. Dezvoltarea unei afaceri depinde de luarea unor decizii strategice si de punerea lor in practica, iar acest lucru duce uneori la ignorarea imaginii de ansamblu. Daca vanzarile cresc, ideea generala este ca afacerea merge in directia potrivita si strategiile implementate functioneaza. Totusi, daca dupa o perioada de timp nu apar imbunatatiri, managementul este nemultumit si apar presiuni asupra echipelor de marketing si vanzari. Din fericire, tehnologia permite factorilor decizionali din companii sa masoare eficienta strategiilor folosite si astfel, sa ajunga la noi parteneriate.

Solutiile de Business Intelligence s-au dovedit a fi un real sprijin pentru cei care au luat decizia de a le implementa. Folosind instrumentele de analytics si altele similare, puse la dispozitie de sistemele de BI, departamentele de vanzari si marketing pot monitoriza activitatea clientilor si pot extrage concluzii ce sprijina stabilirea unor obiective. Iar acesta este doar unul din numeroasele avantaje oferite utilizatorilor.

 
Business Intelligence transforma informatia in succes

Cum ne poate ajuta o solutie BI

Identificarea clientilor si cresterea vanzarilor

De obicei, clientii ideali nu sunt aceia care semneaza contracte semnificative, chiar daca acest lucru bucura in mod special echipele de vanzari. In schimb, cei pe care companiile se pot baza sunt aceia cu care se stabilesc parteneriate pe termen lung. Achizitiile constante sunt esentiale pentru atingerea obiectivelor unei afaceri. Cu ajutorul solutiilor de Business Intelligence, companiile pot crea diferite statistici in functie de frecventa, retentie sau valoarea achizitiilor, pentru a afla in mod concret care sunt clientii care le aduc cel mai mare profit. Potrivit unui studiu recent, clientii curenti sunt de 14 ori mai predispusi la a face o noua achizitie, comparativ cu clientii noi. Informatiile oferite de un instrument de analiza sunt esentiale pentru cresterea loialitatii fata de brand.

Mai mult, folosind informatiile obtinute, echipele de marketing si vanzari vor intelege mai bine care sunt produsele si serviciile preferate de cumparatori, dar si care sunt cele mai putin populare. Gestionarea datelor ce provin din zona de vanzari va oferi o perspectiva completa asupra trendurilor de piata si a oportunitatilor de vanzare. De exemplu, daca cineva doreste sa foloseasca un instrument software pentru gestionarea Resurselor Umane, dar nu si o solutie dedicata pentru pay roll, companiile pot crea campanii de marketing pliate pe aceasta nisa.

Analiza demografica si a obiceiurilor de cumparare

Solutiile de Business Intelligence ofera companiilor acces la analize in timp real, ce sustin eforturile de marketing. Atat campaniile pentru motoarele de cautare, cat si cele de social media, pot fi imbunatatite cu ajutorul dashboardurilor complexe si al analizelor sofisticate generate de un specialist de BI. Aceste atuuri sunt deja folosite pentru a obtine un avantaj competitiv in zona de marketing.

Marketingul pentru motoarele de cautare a devenit un domeniu din ce in ce mai orientat spre date concrete. Acest lucru se datoreaza faptului ca tot mai multe platforme de Business Analytics ofera informatii valoroase despre demografie sau comportamentul utilizatorilor. De exemplu, daca in cadrul unui web site, un grup mare de vizitatori ce provin din aceeasi zona geografica manifesta interes sporit pentru un anumit produs, este preferabil ca in baza acestor informatii sa fie initiate activitati de marketing dedicate. Construind campaniile online pe date concrete, rapoartele de BI iti pot arata si cum contribuie rezultatele acestor eforturi la atingerea obiectivului de business.

In plus, datele furnizate de canalele de social media te ajuta sa obtii informatii generale despre publicul tinta, cum ar fi varsta, sexul sau locatia. Initial, aceste informatii brute pot parea dificil de gestionat, insa instrumentele de BI folosesc numeroase valori si formule, pentru a filtra datele si a iti oferi numai detaliile cele mai relevante. Acesti parametri nu sunt in mod obligatoriu sinonimi cu valorile numerice. Solutiile de Business Intelligence ajuta si la identificarea reactiilor referitoare la brand, pe care clientii le au pe canalele de socializare, ceea ce ajuta companiile sa inteleaga cum sunt percepute de opinia publica.

Analiza evenimentelor

Este evident ca in zilele noastre, chiar si evenimentele offline au nevoie de promovare online, iar acest lucru este oportunitatea ideala de a analiza tipare, ceea ce sporeste eficienta campaniilor de event marketing. Folosind instrumente de BI, echipele de marketing pot identifica, de exemplu, care sunt perioadele sau locatiile preferate de publicul tinta, care sunt cele mai populare metodele de achizitie a biletelor, pretul mediu platit de cumparatori si tipul de evenimente care atrage cei mai multi clienti. Aceste informatii pot fi folosite pentru construirea de campanii targetate, ce au o rata mai mare de efiecienta.

O initiativa complexa de event marketing poate folosi BI pentru a evalua activitatile online, de la inceput pana la final. In faza initiala, acest proces ar trebui sa includa monitorizarea surselor de unde oamenii afla de evenimente, prin identificarea landing page-urilor sau a site-urilor de unde vizitatorii ajung pe o anumita platforma online. Obtinerea informatiilor despre evenimentele offline si transpunearea lor in activitati in mediul online este unul din cele mai mari beneficii pe care Business Intelligence le ofera zonei de marketing.

Evaluarea proiectelor de marketing

Asa cum am mentionat anterior, solutiile de BI sunt foarte folositoare pentru planificarea, monitorizarea si evaluarea eficientei campaniilor promotionale. Fiecare companie are ca scop obtinerea unui ROI cat mai mare, iar Business Intelligence ajuta factorii decizionali sa inteleaga de ce anumite bugete de marketing aduc venituri mai mari decat altele. De exemplu, un buget amplu poate obtine un profit ridicat, insa daca aceeasi suma poate fi atinsa investind un buget mai mic, cel de-al doilea este in mod clar mult mai eficient. Prin implementarea corecta a solutiilor de BI, companiile isi pot creste veniturile in mod considerabil.

In plus, rapoartele create pentru departamentele de marketing si vanzari pot fi folosite si de alte zone de business. Informatii despre cele mai populare produse sau servicii ale unei companii duc la eficientizarea intregului flux de lucru. Zona operationala poate raspunde mai bine cerintelor pietei, iar echipa de management poate oricand accesa dashboard-uri detaliate, pentru a lua cele mai bune decizii cu privire la strategii si investitii viitoare.

Semne ca avem nevoie de o solutie BI

  1. Centralizarea datelor si a informatiilor este o problema reala

Stocarea informatiei in asemenea forma aduce dificultati in momentul in care ai nevoie sa extragi si sa folosesti datele. Aceasta situatie scade eficienta si duce la luarea unor decizii pripite. Prin folosirea unei solutii Business Intelligence, poti elimina neclaritatile, poti obtine informatii exacte despre afacerea ta si poti sa te asiguri ca toti angajatii sunt pe aceeasi lungime de unda.

  1. Rapoarte mult mai usor de realizat

Nu mai exista niciun dubiu asupra faptului ca rapoartele trebuie sa fie usor de obtinut. Atunci cand primesti informatii despre compania ta o data pe luna, este dificil sa tii pasul cu cererea pietei, nu poti observa unele tendinte decat cand este prea tarziu si procesul decizional devine lent. Solutiile BI raspund la aceasta problema oferind un mod eficient de a crea instant rapoarte ce contin indicatori de performanta (KPI) cu adevarat utili pentru ca tu sa iti creezi sau sa mentii un avantaj competitiv.

  1. Doresti sa ai viziune de ansamblu asupra afacerii tale

Este absolut vital sa intelegi cum functioneaza compania ta, atat la nivel macro, cat si la nivel micro. Daca ti se pare dificil si costisitor din punct de vedere al timpului sa centralizezi si sa analizezi toate datele, pentru a vedea nivelul de performanta al companiei tale, atunci e important de stiut ca BI poate face asta in locul tau. Folosind un dashboard BI, poti avea o imagine clara a companiei tale si poti crea instant rapoarte cu drag and drop care contin numai parametrii de care esti interesat.

  1. Lipsa automatizarii este o problema a informatiilor eficiente

Daca sistemul pe care il folosesti in acest moment nu este automatizat si nu iti permite sa oferi informatii catre cine consideri necesar sau ofera aceleasi informatii tuturor angajatilor, fara vreo limitare de securitate, sistemul tau are nevoie de o actualizare. Business intelligence te ajuta sa creezi o singura aplicatie care distribuie informatia in mod diferit, mult mai relevant pentru fiecare utilizator, in functie de rolul acestuia in companie. Iti poti proteja datele si poti evita probleme de integritate cu ajutorul unei solutii BI care iti permite sa distribui ce informatii vrei, numai cu cei direct interesati.

  1. Rapoartele nu sunt eficientizate la maxim

Controlul datelor trece din atributiile departamentului de IT catre utilizatorul final. Daca la tine in companie asta inca nu s-a intamplat, atunci este timpul sa faci aceasta schimbare. In trecut, cunostintele tehnice erau obligatorii pentru cei care generau rapoarte, insa acum, daca folosesti un instrument BI, nu mai este necesar ca aceasta sarcina sa revina exclusiv departamentului de IT. Orice utilizator, indiferent de nivelul de pregatire tehnica, poate genera rapoarte, prin procedeul “drag and drop”.

  1. Informatiile care ar trebui sa te ajute, devin nefolositoare

Ai nevoie de informatii concrete si relevante daca vrei sa contruiesti un avantaj puternic fata de competitori. BI te poate ajuta sa rezolvi aceasta problema, indicandu-ti instant care sunt zonele unde compania ta are dificultati si care sunt cele ce merg bine. In acest fel, poti cu adevarat sa extragi informatiile folositoare.

  1. Afacerea se dezvolta, dar noi nu vedem asta

Compania ta se dezvolta, insa inca nu poti identifica cu exactitate ce merge bine, sau ce anume are nevoie de imbunatatiri pentru a eficientiza profitul sau procesele. Daca esti in aceasta situatie, atunci e timpul sa incepi sa iti pui intrebari. Un furnizor de BI experimentat precum Scribsoftware iti poate oferi nu doar instrumentele de analiza de care ai nevoie, dar si consultanta necesara, pentru ca tu sa poti gasi solutiile cele mai eficiente si sa poti folosi aceste instrumente in cel mai cu succes mod.

Solutia Business Intelligence pe care compania Scribsoftware o ofera, asigura procesarea si analizarea datelor intr-o perioada foarte scurta de timp, prin integrarea optimizata, oferind utilizatorului informatii actualizate despre stocuri, productie, creante, cash-flow, margini etc.

Beneficiile unei solutii BI

  • cuantificarea potentialului de optimizare a proceselor de afaceri;
  • masurarea corecta a eficacitatii pentru actiuni, decizii, predictii si scenarii „ce-ar fi daca”;
  • eliminarea comportamentelor contraproductive;
  • cresterea integritatii resurselor utilizate;
  • gestionarea unor procese care inainte pareau nemasurabile;
  • lasand zonele de ambiguitate create de valori diferite pentru aceiasi parametri – in functie de sursa de stabilitate si de rentabilitatea pe termen lung.

Ca atare, in mediul de afaceri cu o competitivitate sporita si o crestere accelerata, marcata de necesitatea accesului rapid la informatiile de luare a deciziilor informate, utilizarea unei solutii BI ofera un avantaj cheie care asigura stabilitatea afacerilor si rentabilitatea pe termen lung.

Prin urmare, aplicarea BI in diferitele zone functionale ale unei companii, cum ar fi vanzarile, marketingul (de exemplu analiza activitatii online), gestionarea inventarului, logistica si finantele, poate fi factorul decisiv de succes pentru afacerea manageriata de dumneavoastra.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *