Web
Analytics
Ce este GDPR si obigatia de a prelucra informatia cu caracter personal, clar! - scribsoftware

Cand prelucram date care au caracter personal, scopul prelucrarii acestora trebuie sa fie clar, concis si legitim, iar confidentialitatea si integritatea acestora trebuind protejata – specifica Regulamentul (UE) 679/2016, sau Regulamentul General privind Protectia Datelor Personale, care a intrat in vigoare cu data de 25 mai 2018.

Ce este de fapt GDPR?

„GDPR”, sau General Data Protection Regulation este un act adaptat de Parlamentul European in aprilie 2017 care se vrea un garant al securitatii in mediul virtual pentru toti cetatenii Uniunii Europene, iar transparenţa este cuvantul cheie. Acest Regulament vine ca o garantie pentru a nu se mai repeta situatii precum cele care au dus la scandalul Cambridge Analytica, de exemplu, unde informații despre milioane de utilizatori Facebook au fost accesate ilegal. Astfel, in urma aplicarii acestui Regulament, ar trebui sa ne simtim mult mai in siguranta atunci cand vine vorba despre siguranta noastra in spatiul virtual, mailuri, sms-uri, prelucrarea datelor trebuind sa fie scrisa extrem de clar si la obiect: faptul ca nu confirmam prin NU, asta nu este consimtamantul nostru de a ni se prelucra, stoca si utiliza datele! Trebuie sa fim informati clar si concis in ce scop ni se preiau si ni se prelucreaza datele cu caracter personal si doar dupa asta noi putem sa spunem DA sau NU, in functie de optiunea fiecaruia.   Regulamentele Europene nu au deloc nevoie de legi nationale care sa transpuna orice prevedere in legislatia fiecarui stat membru UE si intra in vigoare direct, fara vreo formalitate in prealabil, in toate statele membre ale Uniunii Europene.

Unde si la cine se aplica GDPR? Este aplicabil si companiilor?

Raspunsul este DA! De ce? Deoarece fiecare companie foloseste si proceseaza intr-un fel sau altul, date cu caracter personal. Conceptul de date personale este foarte vast, de aceea, in aceasta era a informatiei este aproape imposibil ca o firma sa nu prelucreze un astfel de tip de date. Chiar daca ne referim la prelucrarea datelor proprilor angajati, a datelor clientilor in scopuri de marketing sau prelucrarea datelor sensibile, toate aceste lucruri atrag obligativitatea aplicarii si implementarii GDPR in firma respectiva.

Penalitatile sunt de zeci de milioane de Euro!

Companiile care nu se conformeaza si nu respecta noul regulament vor suferi amenzi si penalitati de pana la 20 de milioane de euro sau 4% din cifra de afaceri globala, oricare dintre acestea este mai mare. In plus, utilizatorii care considera ca au fost prejudiciati pot obtine despagubiri.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *