Web
Analytics
case de marcat si imprimante fiscale | scribsoftware
  • Warehouse Management System
  • Enterprise Resource Planning
  • Business Intelligence
  • Customer Relationship Management
  • ESET Antivirus and Firewall

Casa de marcat

Fie ca suntem la inceput de drum, fie ca suntem deja de mai mult timp pe piata de retail, nu putem sa discutam despre o afacere care sa nu aiba un sistem de gestionare a numerarului. Achizitionarea unui astfel de echipament nu doar ca este necesara, dar este si obligatorie din punct de vedere legal.
Fie ca vom aduce in discutie echipamentele electronice fiscale de tip traditional sau performante, orice fel de magazin, trebuie sa aiba un astfel de echipament fiscal.
Totusi, ca manager al unei afaceri, trebuie sa dai o importanta deosebita acestei achizitii, sa faci un prospect de piata, sa te documentezi si sa intelegi care sunt nevoile tale de business, deoarece aceasta aparatura de gestionare a fluxului de numerar este o investitie care iti va aduce si beneficii pe termen mai lung. Inainte de a face alegerea, trebuie sa iti faci un buget si sa intelegi ca inainte de toate, calitatea trebuie sa fie cea care are ultimul cuvant de spus.
In aceasta ordine de idei, astazi vom prezenta acest articol, in care vorbi indeosebi despre casele de marcat si imprimantele fiscale, aducand in discutie care sunt avantajele, dezavantajele acestora, lucruri pe care este foarte important sa le luam in calcul.
Desi ambele tipuri de echipamente fiscale sunt utile intr-o afacere, sunt si cazuri in care una dintre cele doua investitii nu s-ar justifica. Asadar, in functie de specificul business-ului, poti alege dintre case de marcat si imprimante fiscale.
Ca sa vorbim de avantaje sau diferentieri intre acestea, trebuie sa stim ce este o casa de marcat sau o imprimanta fiscala. Ca atare, imprimanta fiscala si casa de marcat electronica, nu sunt altceva decat echipamente prevazute cu memorie fiscala si jurnal electronic.

Ce este Memoria fiscala si Jurnalul electronic?

Memoria fiscala
Este un dispozitiv similar unui card SD sau microSD criptat, pe care sunt stocate toate datele tiparite pe bonurile fiscale emise si toate operatiunile din regimul de inregistrare, aprobat pentru utilizare de catre autoritatile fiscale unde se desfasoara activitatea comerciala.
Jurnalul electronic
Reprezinta un set de fisiere securizate care gestioneaza procesul de inregistrare al datelor in memoria fiscala. Odata initializat, jurnalul electronic asigneaza un numar serial unic care individualizeaza dispozitivul fiscal. Noile modele de imprimante fiscale sau case de marcat electronice contin si un modul GPRS care asigura transmiterea informatiilor stocate in memorie direct catre serverele autoritatilor fiscale.
Pentru a face cea mai buna alegere intre casele de marcat si imprimantele fiscale, este important sa stim care sunt avantajele si diferentele dintre acestea.

Ce este casa de marcat si care sunt avantajele acesteia?

  • Casa de marcat este un dispozitiv electronic folosit pentru a inregistra si a calcula vanzarile efectuate
  • Casele de marcat pot fi folosite atat conectate la o aplicatie software, dar pot fi folosite si independent
  • Casele de marcat sunt omologate independent si se pot folosi cu orice aplicatie software
  • Costul de achitie al unei case de marcat este mai mic, in comparatie cu pretul unui POS sau a unei imprimante fiscale
  • Casa de marcat se utilizeaza destul de facil si nu necesita perioada mare de invatare a utilizarii acesteia
  • Casele de marcat au dimensiuni compacte si sunt foarte multe modele portabile, sau de dimensiuni mici, pe care le putem utiliza in comertul ambulant
  • Sunt usor de intretinut, nefiind nevoie de actualizari dese sau in mod constant

Ce este imprimanta fiscala si care sunt avantajele acesteia?

Imprimantele fiscale sunt aparate electronice care nu lucreaza cu un software propriu de operare cum este in cazul caselor de marcat.
Ele sunt utilizate, adesea, ca echipamente periferice pentru aplicatiile POS (Point-of-Sale), configurate cu un calculator, un afisaj pentru client si, in functie de model, cu sertar pentru bani.
La fel ca si casele de marcat, imprimantele fiscale emit bonuri fiscale si au capacitatea de a efectua aceleasi operatiuni precum acestea.

    Beneficiile unei imprimante fiscale sunt următoarele:

  • este o varianta foarte practica pentru gestionarea unui flux mare de tranzactii
  • inlesnesc alcatuirea unei evidentei contabile clare
  • preferata poate fi integrata in sisteme complexe pentru punctele de vanzare, care contin un sistem POS, PC, tableta, sau un cititor de coduri de bare
  • pot sa integreze functii superioare comparativ cu casele de marcat. Astfel, cu ajutorul unei imprimante se pot inregistra denumiri mai lungi de produse si un numar mai mare de cote TVA. De asemenea, un echipament de acest gen permite emiterea unor bonuri mai late, tiparirea texte mai bogate pe bonurile fiscale si optarea pentru diverse modalitati de plata, precum si mai multe variante de discount
  • nu au tastatura sau dispaly pentru operator si nici nu necesita foarte multe echipamente suplimentare; in schimb, casele de marcat au nevoie de diverse accesorii
  • in ceea ce priveste actualizarea software-urilor folosite, cele pentru casele de marcat nu necesita avizarea Ministerului Finantelor
  • pre deosebire de casele de marcat, imprimantele fiscale sunt configurate special astfel incat sa emita avertizari la epuizarea rolelor de hartie. In plus, ele pot integra un sistem ”auto-cutter” pentru taierea bonurilor fiscale

Diferenţieri:
 Spre deosebire de casa de marcat electronica, imprimanta fiscala poate fi folosita doar conectata la un software POS, instalat pe un PC sau pe tableta. O imprimanta fiscala este o imprimanta de bonuri careia i s-a atasat o memorie fiscala. Imprimantele termice sunt preferate pentru tiparirea de bonuri deoarece acestea nu necesita folosirea unui cartus de cerneala sau ribon, au viteza foarte mare de imprimare si sunt silentioase. De obicei, sunt preferate modelele cu auto-cutter integrat, care faciliteaza inmanarea rapida a bonului fiscal tiparit.
 Dat fiind ca piaţa companiilor care furnizeaza echipamente IT si echipamente fiscale este extrem de generoasa, tehnologia fiind mereu in schimbare , iar firmele de gen fiind astfel obligate sa tina pasul, alegerea si achizitia unui echipament fiscal, fie el casa de marcat, imprimanta fiscala, POS se poate face foarte usor, uneori, doar la un telefon sau un click distanta.
La ora actuala, pe Scribsoftware puteti gasi atat imprimante fiscale, cat si case de marcat electronice, adecvate legislatiei actuale, dar va putem oferi o intreaga gama de echipamente electronice speciale, inclusiv POS. Integrarea soluțiilor de retail cu un software ERP, contribuie la automatizarea proceselor de vanzare, fidelizarea clientilor, disponibilitatea informatiilor legate de stoc sau inventar si contribuie semnificativ la reducerea erorilor de operare. Apelurile sunt gratuite, iar agentul nostru va sta la dispozitie pe chat, pentru a va ajuta si a eficientiza cat mai mult cautarea si alegerea dumneavoastra.

Companiile incearca in mod constant sa gaseasca modalitati de a imbunatati performanta operatiunilor de depozit, de acceea managerii se concentreaza pentru a obtine eficienta maxima pentru costuri minime. Pentru a obtine cele mai bune rezultate in timpul exploatarii, un numar de bune practici pot fi adoptate pentru a imbunatati productivitatea si satisfactia clientilor general. Desi […]

Warehouse management system, prescurtat ca si – WMS, nu este altceva decat parte integranta a lantului de aprovizionare care tinde sa controleze miscarea si depozitarea marfurilor intr-un depozit si sa proceseze tranzactiile respective, incluzand expedierea, receptionarea, depozitarea si colectarea. Obiectivul sistemelor Warehouse Management System este de a furniza un set de proceduri computerizate care sa faciliteze receptia stocurilor […]

ATENTIE!!! Deoarece ANAF a schimbat modul de incadrare a contractelor din domeniul constructiilor, pentru aplicarea facilitatilor conform OUG 114/2018, precum si marimea coeficientului pentru calculul contributiei asiguratorii (CAM), de la 0,3375 la 2,25, toate firmele care au aplicat facilitatile in perioada ianuarie – aprilie 2019, trebuie sa refaca calculele privind lichidarea si sa genereze declaratia […]

x Close

Like Us On Facebook