Web
Analytics
Ce sunt centrele de distributie si ce presupune depozitarea produselor si locatiile de picking! - scribsoftware

Un centru de distributie este locul in care multe dintre problemele unui lant logistic ineficient vor iesi la suprafata, din cauza operatiunilor din interiorul depozitului, dar si ale intregului lant logistic. Astfel ca, din lipsa unor softuri adecvate care au capacitatea de a analiza detaliat, in profunzime si exact cauzele, managerul nu va reusi sa reduca efectele negative din depozit.

Solutia generala pentru rezolvarea acestei probleme este imbunatatirea eficientei si performantei nivelului de utilizare a resurselor depozitului (spatiu, personal, management cunostinte/informatii in relatie cu procese, echipamente si tehnologii).

Depozitarea produselor, un proces important

Fiecare companie stie ca un pas important pentru un proces corect si profitabil este depozitarea produselor corect in depozite, deoarece acestea trebuiesc puse, aranjate undeva, pana a fi comercializate. Rareori se intampla ca procesul de consum sa aiba loc aproape imediat dupa cel de productie. Functia de depozitare ajuta la eliminarea nepotrivirilor existente intre productie si cantitatile de produs cerute pe piata.  In urma consultarii stocurilor existente, managerii vor decide numarul necesar de locatii de depozitare. Categoric, acestea vor diferi in functie de domeniul de activitate avut si de asemenea este bine de stiut ca mai multe locatii de depozitare inseamna ca produsele ajung mult mai repede la consumatori, dar reprezinta de asemenea si cheltuieli mult mai mari.

Exista la ora actuala companii care pastreaza o parte din stocul de produse in interiorul locurilor de productie sau in apropierea acestora, iar restul de produse sunt situate in depozitedin intreaga tara si companii care au tot stocul de produse in depozitul central. Este la latitudinea fiecaruia cum socoteste sa isi gestioneze marfa stocata. Totodata, companiile pot detine depozite private sau pot apela la inchirirerea spatiilor de depozitare. Categoric ca in spatiile private, se va detine mai mult control decat in cele publice, dar trebuie tinut seama si de costurile ridicate sau de o posibila relocare, lucru care va necesita o noua investitie si este deosebit de greoi.  De cealalata parte,depozitele publice inchiriaza spatii la un anumit pret si ofera pe langa acestea siservicii aditionale, contra cost, cum ar fi inspectia produselor, ambalarea si transportul acestora.

Care sunt problemele depozitarii

Depozitarea prezinta mai multe probleme manageriale: numarul, tipologia, amplasarea depozitelor, dar si gradul de proprietate asupra unui astfel de spatiu. Amplasarea si numarul depozitelor depinde de locatia publicului tinta catre care se adreseaza produsele companiei, sursele care produc aceste bunuri, precum si traseele de transport. In acest sens, va trebui sa luam in considerare volumul marfurilor care vor fi expediate si va trebui sa realizam un echilibru intre costurile totale si beneficiile aduse de amplasarea unui depozit intr-un anumit loc sau in mai multe locuri. Un tip de depozit care are o amplasare strategica este un centru de distributie.

Deciziile de amplasare a depozitelor au un impact direct asupra capacitatii sistemului logistic de a oferi nivelul dorit de servire a clientilor si costurile totale

Locatiile de picking

Alocarea, asezarea marfii in depozit, trebuie sa fie foarte bine gandita in locatiile unde marfa va urma sa fir ridicata (locatii de picking), pentru a crea o optimizarea a fluxului operational din depozit, care va corela in acelasi timp si cu alte activitati ale companiei. Cele mai frecvente probleme pe care le intalnim in depozite sunt cele de pozitionare corecta a produselor. Managerii trebuie sa inteleaga ca daca produsele nu sunt asezate corespunzator astfel incat, sa permita operatorilor minimizarea timpilor de deplasare in procesele de picking, intregul flux va fi ingreunat si intarziat.

Activitatea de slotting se poate realiza prin mai multe modalitati, de la analize si alocari manuale pana la solutii software complexe, care ofera date si solutii in timp real si ajuta la luarea de decizii rapide si eficiente. Aceste solutii pot fi parte dintr-un WMS sau pot fi de sine statatoare.

WinMENTOR este destinat utilizarii de catre firme cu profil de comert en-gros si en-detail, productie industriala si agricola, constructii, audit financiar-contabil, alimentatie publica, servicii, etc.

Aplicatia va poate ajuta in:

– a avea un control eficient al stocurilor prin oferirea de rapoarte clare si actuale a situatiei stocurilor fie ca sunt in depozit, puncte de lucru sau la terti;

– urmarirea produselor prin coduri de bare, contribuie la eliminarea erorilor de operare frecvente in cazul in care identificarea produselor se face manual;

– situatia comenzilor primite de la clienti si nelivrate. Este importanta onorarea fiecarei comenzi primite, deoarece contribuie la imaginea firmei si la cresterea veniturilor.

– identificarea corecta a necesarul de aprovizionat pe baza comenzilor de la clienti, a stocului minim si maxim, a comenzilor lansate catre furnizori si a stocurilor disponibile in firma.

– gestionarea limitelor de credit acordate clientilor si avertizarea sau blocarea atunci cand limita setata este depasita;

– existenta unui mecamism de avertizare in cazul in care pretul este mai mic decat pretul de achizitie;

– a determina sumele ce urmeaza sa fie platite catre furnizori, salariati, etc si a ceea ce urmeaza sa fie incasat de la clienti;

– aveti informatii permanent legate de cantitatile vandute, volumul vanzarilor si a profitabilitatii realizate pe clase de produse, producatori, UM, alte caracterisitici (culoare, lungime, etc);

– identificarea vanzarilor facute de fiecare agent in parte, discounturile acordate, profitabilitatea agentului;

– sa automatizati procese prin integrarea cu aplicatii de gestiune a depozitului (receptie, picking, urmarire pe serii – loturi, locatii, etc) sau cu o aplicatie de management a fortei de vanzare ( comenzile – – sunt culese de catre agenti de pe telefoane sau tablete, pot sa emita facturi, chitante, avize. Pot sa-si vada soldurile clientilor proprii si sa-si urmareasca statistici proprii legate de activitatea desfasurata).

Daca va intereseaza mai multe informatii legate de aplicatiile de gestiune, existente in  oferta Scribsoftware, va rugam sa accesati acest link, sau va rugam sa ne contactati pentru o discutie sau o prezentare a uneia dintre solutiile noastre:

Mail: office@scribsoftware.ro
Tel.: 0374-998 222
Mobil: 0729-905 555

Sau completează formularul de mai jos și te contactam noi!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *