Cinci probleme rezolvate in HoReCa de un POS potrivit

sistem pos

Cu sistemul POS potrivit, utilizand servicii specifice ca programe de loialitate si cupoane de reduceri, puteti creste numarul de clienti, marind astfel si vanzarile. Folosind programele analitice integrate in sistemele POS veti vedea date despre vanzari, inclusiv preferintele clientilor, astfel va puteti asigura ca aveti un stoc suficient pentru cele mai cautate produse si prin asta veti imbunatati experienta clientilor.

Un sistem POS modern reprezinta cheia succesului in zilele de astazi, fiind ca o granita dintre lumea digitala si cea fizica. Cu numeroase functii, sistemele POS ajuta la inregistrarea si urmarirea comenzilor, scanarea produselor, gestionarea inventarului, dar si la procesarea platilor.

Inainte de a enumera avantajele, este bine de stiut faptul ca un sistem POS poate fi gasit si sub alte denumiri precum POP (Point of Purchase) sau EPOS (Electronic Point of Sale). De asemenea, asa cum am precizat in paragraful anterior, un sistem POS ofera vizibilitate in timp real asupra stocurilor, istoricului achizitiilor, navigare online si renuntare la cos. 

Printre cele mai importante avantaje ale sistemului POS se numara:

Viteza 

Un sistem POS ajuta ca procesarea produselor sa fie mai rapida, astfel clientii nu vor mai sta mult la coada si veti avea vanzari mai mari.

Clienti fideli

Puteti folosi date despre clienti pentru a le oferi servicii mai bune si programe de loialitate

Acuratete

Cu ajutorul sistemului POS, veti reduce pierderile de inventar datorita datelor clare despre fiecare vanzare efectuata.

Vizibilitate

Avand informatii despre cumparaturile clientilor, puteti ajusta stocurile din timp pentru a maximiza profiturile.

Ce caracteristici trebuie sa aiba un sistem POS bun?

Astfel, un sistem POS care iti va aduce succes in afacere, trebuie sa:

  • Raspunda la intrebarile cumparatorilor despre produse
  • Faca recomandari pe baza istoricului de cumparare
  • Permita partenerilor magazinului sa ofere un nivel mai ridicat de servicii pentru clienti, cu optiuni complete
  • Efectueze tranzactii complete de pe tablete sau de pe dispozitivele POS
  • Respecta cerintele EMV si PCI

Nu exista multe industrii care sa fie la fel de competitive ca industria HoReCa, iar piata se va schimba rapid in urma efectelor dramatice generate de criza COVID-19. 

5 probleme pe care un POS le poate rezolva:

Nu puteti sa indepliniti cererile clientilor

Clientii se asteapta la servicii la superlativ in conditii de igiena si siguranta perfecte, evident. Personalizarea felurilor de mancare este un factor important. Conform unui studiu realizat de Deloitte, 85% din persoane considera ca partea cea mai importanta a meniului restaurantului este posibilitatea de a isi putea personaliza comanda. Prin urmare, este important sa ne gandim la un sistem POS care permite adaugarea si eliminarea ingredientelor din orice fel de mancare si care transmite informatii direct catre bucatarie, astfel incat sa se evite problemele de comunicare. In plus, sistemul dvs. POS ar trebui sa le permita membrilor personalului sa vizualizeze si sa activeze promotii si oferte care l-ar putea interesa pe client pe baza preferintelor sale si a achizitiilor sale din trecut.

Sistemul POS nu ii furnizeaza fiecarui utilizator informatiile relevante

Fiecare Punct de Vanzare (POS) are multi utilizatori – de la chelneri si personalul din bucatarie, pana la casieri si manageri. Si chiar si acestia pot sa fie impartiti in alte subcategorii. De exemplu, chelnerii ar putea sa fie impartiti in grupuri diferite pentru fiecare zona a restaurantului. In acelasi timp, managerii ar trebui sa aiba acces la toate datele privitoare la vanzari si operatiuni, astfel incat sa poata sa planifice lista de personal sau sa ia decizii generale de afaceri. Atunci cand nu se pot face aceste lucruri, performanta fiecarui grup scade. Managerii nu dispun de datele necesare pentru a lua decizii informate si chelnerii trebuie sa parcurga pasi irelevanti pentru a isi face treaba cum trebuie; toate acestea intr-o industrie in care sunt necesare reactiile rapide si luarea rapida a deciziilor.

Membrii personalului fac multe greseli din cauza problemelor de comunicare

In atmosfera haotica dintr-un restaurant, este usor ca o persoana sa uite ceva sau sa ii transmita unui coleg informatii gresite. Personalul din bucatarie ar putea sa citeasca gresit ceea ce a notat un chelner pe o bucata de hartie. Este posibil ca ospatarii sa intarzie comanda din cauza altor clienti pe care i-au avut de servit. Nu ar fi minunat daca ar exista un mod in care cei de la bucatarie sa primeasca imediat informatiile corecte? Ei bine, acest lucru este posibil: sistemul POS potrivit ar face fara probleme legatura intre restaurant si bucatarie, reducand la minim aceste greseli si permitandu-le membrilor personalului sa asigure servicii ireprosabile, de la mancarea servita pana la atitudinea afisata.

Sistemul software actual nu este adaptat la nevoile dvs. 

Majoritatea restaurantelor detin deja un software de management al afacerilor. Cu toate acestea, de multe ori, aceste sisteme nu sunt adaptate la nevoile lor. In cazul in care va este greu sa gasiti topping-urile de pizza si aveti o pizzerie, ceva nu merge bine! Acest lucru ar putea sa va faca personalul sa se miste mai incet si ar putea complica in mod nenecesar procesele restaurantului, ceea ce va avea drept rezultat un nivel mai scazut de satisfactie a clientilor si nemultumiri ale angajatilor. Sistemul POS potrivit v-ar sustine procesele in loc sa le complice, datorita unei interfete intuitive si personalizate, care este perfecta pentru restaurantul dvs. Aceasta le-ar permite angajatilor dvs. sa profite din plin de capacitatile sistemului dvs.

Nu dati dovada de flexibilitate in ceea ce priveste plata

Multe restaurante lucreaza cu sisteme POS frustrante care nu pot face fata tuturor modurilor in care ar putea sa vrea sa plateasca un client. Un sistem POS bun va fi sigur si flexibil in ceea ce priveste plata. Va facilita impartirea notei, in loc ca clientii sa trebuiasca sa se gandeasca cine cat trebuie sa plateasca. Restaurantele ar trebui sa poata sa ofere mai multe optiuni de plata – carduri de credit si debit, carduri cadou si coduri promotionale, numerar si cecuri – si un sistem POS potrivit le va permite sa faca acest lucru. In plus, in cazul in care restaurantul dvs. atrage multi straini (relaxarea restrictiilor de deplasare va readuce turistii), software-ul dvs. ar trebui sa permita tranzactiile cu mai multe monede.

Selectarea solutiei software potrivite ar putea sa para dificila, dar nu este nevoie sa fie asa, deoarece va puteti analiza optiunile si puteti gasi raspuns la intrebarile dumneavoastra, contactandu-ne. Impreuna, vom gasi solutia cea mai potrivita afacerii pe care o manageriati.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *