Web
Analytics
E-logistica actuala si Supply Chain Managemen | scribsoftware
  • Warehouse Management System
  • Enterprise Resource Planning
  • Business Intelligence
  • Customer Relationship Management
  • ESET Antivirus and Firewall

Lanturile de aprovizionare ale timpurilor actuale, sunt din ce in ce mai complexe, atat din motivatiile antreprenorilor, cat si din cauza cerintelor clientilor care cresc exponential, devenind tot mai atenti cu nevoile si asteptarile lor. Cand ne gandim la un lant de aprovizonare nu trebuie sa avem in vedere doar planificarea productiei, ci si a vanzarii, transportului si acumularii stocurilor.

La o prima vedere, sigur ca pare nu doar greu, ci aproape imposibil de de gestionat toate aceste elemente ale lantului de aprovizionare, dar tehnologia este in pas cu orie necesitate si astfel, ne putem baza pe solutii eficiente, precum SCM (Supply Chain Management), o solutie care ne va ajuta sa ne maximizam activitatea si sa eficientizam tot ce tine de logistica.

Aceasta solutie a aparut undeva prin anii ’80 in Statele Unite, iar mai tarziu, a ajuns si in Europa, in urma cerintelor si ofertei pietei de aici. Supply Chain Management s-ar traduce: Managementul lantului de aprovizionare.

E-logistica asa cum deducem de fapt si din denumire, este strict legata de internet, utilizarea acestuia si a sistemelor informatice pentru integrarea anumitor elemente ale lantului de aprovizionare: planificare, realizare si supraveghere a fluxului materialelor, bunurilor, informatiilor.

Supply Chain Management este un sistem ce sustine aceste procese, putand fi integrat cu sistemele partenere externe. Solutii individuale sau particulare ale solutiei SCM necesare in cadrul companiei pot fi identificate urmarind specificul, nivelul de dezvoltare si tipul de activitate.

SCM poate sprijini diferite tipuri de decizii, cum ar fi:

Decizii care au un caracter strategic care trebuie sa rezolve anumite aspecte despre unde ar trebui sa fie localizata productia sau depozitul, ce procese din lant se externalizeaza catre alte firma si pe care compania le realizeaza singura.

Este important unde si cum va fi depozitata marfa, dar si tipul de mijloace de transport folosite pentru furnizare.

Printre deciziile tactice se numara cele privind procesele incredintate companiilor externe, precum si frecventa si volumul comenzilor si prin urmare si nivelul stocurilor.

Se adauga acestora si deciziile operationale despre cand vor fi realizate comenzile pentru perioada urmatoare, care este nivelul si timpul de livrare al furnizorilor sau programele de livrare a mijloacelor de transport.

Asadar, SCM nu este in esenta o solutie, ci un set de solutii. Este un set de aplicatii interconectate care ajuta la coordonarea comenzilor si la distribuirea marfii, dar si faciliteaza gestionarea comenzilor furnizate de sub-furnizori si clienti, adaptand la acestea nivelul de productie, echilibrand cererea si oferta.

Poate sustine prognoza vanzarilor, planificarea stocurilor, nevoia distributiei (la orice nivel al retelei de distributie, din anumite puncte de vanzare pana la depozitul central).

Printre avantajele principale ale SCM se numara optimizarea surselor de aprovizionare si gestionarea eficienta a stocurilor (reducerea stocurilor atat pentru furnizor, cat si pentru client).

 Comenzile de la furnizori se efectueaza automat (pregatirea comenzilor catre producatori in cazul in care stocul in depozit depaseste valoarea stabilita: greutate, volum, cantitate). De asemenea, o analiza actuala a cererii pentru produse specifice poate fi efectuata (posibilitatea unui raspuns imediat la cerere).

In lumea afacerilor actuale ale timpului in care traim si al pietei antreprenoriale impactul si valoarea unui ERP este imposibil de ignorat. Datele si procesele companiei sunt corelate in sistemele ERP, afacerile pot alinia departamente separate si pot imbunatati fluxurile de lucru automatizand toate procesele de business, ducand la o eficientizare maxima a tot ceea […]

Cateva detalii despre analiza si desfasurarea acestui proces! Cu scopul optimizarii costurilor si atingerii flexibilitatii dorite, organizatiile isi indreapta atentia spre procesele de lucru, aplicatiile si serviciile care ofera suport pentru acestea. Pentru a va asigura ca organizatia dumneavoastra se mentine in competitie si poate raspunde rapid la schimbarile care au loc in actualul mediu […]

Beneficiile unui CRM pentru o companie sunt semnificative, chiar daca vom prespune ca doar o parte din obiective propuse sunt atinse. Returul investitiei intr-un CRM il reprezinta  suma veniturilor suplimetare la care utilizarea acestuia contribuie, dar si sumele economisite din optimizarea activitatilor. In ceea ce priveste veniturile, returul vine din diverse categorii cum ar fi: venituri […]

La noi in tara, majoritatea firmelor care ajung falimentare sau se apropie cu pasi repezi catre acest fapt, au drept motiv problemele de cash flow si managementul deficitar, care se bazeaza cumva pe nimic. Cum ar veni acest lucru? Privit din exterior, antreprenoriatul pare a fi ceva foarte usor de manevrat, aproape ca putem crede […]

x Close

Like Us On Facebook