Web
Analytics
Soluţii - Comerţ & Logistică - scribsoftware

Soluţii – Comerţ & Logistică

Firmele care activează în domeniul distribuţiei trebuie să aibă în vedere o gestiune eficientă a depozitelor, precum şi îmbunătăţirea procesului de vânzare realizat direct către clienţi dar şi a celui realizat prin intermediul agenţilor de vânzare. Toate acestea sunt posibile cu ajutorul instrumentelor mobile de lucru.

Pentru o evidenţă optimă a depozitelor este necesar să se aibă în vedere un set de procese ce vizează eficientizarea înregistrării computerizate a recepţiei/livrării mărfurilor, administarea locaţiilor acestora în depozit, organizarea fluxului de retururi, urmărirea stadiului unei comenzi prin procese de picking, ambalare şi livrare, evidenţierea mărfurilor pe termene de valabilitate. Utilizarea terminalelor mobile a sistemelor de colectare a datelor a comunicaţiei wireless vă ajută să reduceţi timpii necesari recepţionării, inventarierii, livrării produselor cu efecte pozitive asupra performanţei angajaţilor. Utilizând echipamentele de colectare şi procesare automată a datelor veţi reduce semnificativ erorile datorate operatiunilor manuale de evidenţă, veţi câştiga timp, nemaifiind necesare operaţiuni de verificare şi referificare a informaţiei, veţi putea lua decizii fiind convins că informaţiile de care dispuneţi sunt cât se poate de corecte. Nu în ultimul rând, o astfel de soluţie vă permite reducerea costurilor cu operarea depozitului.
Echipamente utilizate pentru o evidenţă eficientă a depozitelor:

  • -terminale mobile portabile cât şi cele montate pe stivuitoare;
  • -echipamente necesare comunicaţiei wireless;
  • -urilizarea tehnologiilor cu coduri de bare sau RFID pentru identificarea produselor;
  • -aplicatoare pentru ataşarea etichetelor la produse.

Automatizarea procesului de vânzare reprezintă principala metodă de otimizare a procesului de vânzare. Automatizarea presupune pe de o parte utilzarea unor dispozitive mobile specializate iar pe de altă parte a unui software dezvoltat pentru astfel de activităţi (Sales Force Automation). Utilitatea acestui sistem constă în viteza ridicată de preluare a comenzilor de la clienţi (datorită terminalelor mobile) şi uşurinţa regăsirii informaţiilor ce vizează relaţia cu clientul (stocul disponibil, istoricul clientului, soldul clientului, condiţiile comerciale particulare ale clientului, etc.). Pe baza istoricului clientului se pot face recomandări legate de produsele ce sunt necesare a fi achiziţionate cât şi a cantităţii. Conectivitatea GSM asigurată de terminalele mobile, permite preluarea imediată a comenzilor în fluxul logistic al companiei, reducându-se costurile şi erorile de operare. Cuplarea acestei activităţi cu un modul de automatizare a depozitului (Warehouse Management System) permite eliminarea erorilor şi a costurilor de operare, datorită automatizării întregului flux de înregistrare a produselor în firmă. Aceste automatizări conduc la servicii suplimentare prestate în favoarea clientului (optimizarea stocului clienţilor), creşterea vitezei de livrare a produselor comandate, creşterea gradului de încasare şi a gradului de satisfacţie a clientului.

Este important ca aceste dispozitive să comunice cu programul de gestionare/administrare a afacerii pentru a permite o înregistrare operativă a tuturor documentelor ce vizează intrările/ieşirile de stocuri sau de numerar, dar şi pentru a permite o analiză la nivel managerial a tuturor informaţiilor legate de evoluţia preţului, nivelul vânzărilor, discounturile acordate, viteza de rotaţie a stocurilor , in vederea identificării celor mai optime decizii.