Web
Analytics
Etichetarea produselor in era schimbarilor tehnologice | scribsoftware

In era schimbarilor tehnologice, consumatorii se confrunta cu un mediu din ce in ce mai complex, care duce la aparitia unor provocari semnificative privind capacitatea decizionala si protectia consumatorilor. Pe masura ce sistemele economice s-au dezvoltat, pe fondul schimbarilor tehnologice si al globalizarii, rolul si comportamentul consumatorului se schimba si devine mai complex. Creste importanta modului in care sunt protejati consumatorii, cum le sunt respectate drepturile, intr-un comert unde internetul si digitalizarea, pe langa avantajele pe care le creeaza, aduc si anumite riscuri pentru consumatori, riscuri care afecteaza nerespectarea drepturilor acestora. De o mare importanta este modul in care decizia de a cumpara este influentata de noile schimbari tehnologice si de modul in care noii consumatori isi pot proteja drepturile in acest context. Decizia de cumparare este rezultatul interactiunii unui set de factori, care contribuie la definirea si realizarea scopului final al consumatorului de a-si satisface cat mai bine nevoile si dorintele.

Pentru adoptarea unei decizii complexe de cumparare, consumatorul parcurge, de regula urmatoarele etape: identificarea nevoii, informarea si evaluarea alternativelor posibile, adoptarea deciziei de cumparare si comportamentul postcumparare. Etichetarea produselor reprezinta cel mai rapid si mai simplu suport pentru informarea consumatorului, deoarece ne prezinta toate informatiile referitoare la produs.

Diversificarea sortimentului de marfuri , cresterea gradului de prelucrare a produselor au atras dupa sine modificarea si amplificarea functiei etichetei, pentru o mai buna informare a clientului, dar nu numai.

Daca la inceput, eticheta servea doar la o identificare simpla a produselor, la fabricatie, momentan ea trebuie sa raspunda la toate intrebarile normale si firesti ale cumparatorilor, pentru prevenirea oricaror probleme legate de ingredient, data fabricatiei, conditiile special, etc.

Potrivit codului de etichetare al bunurilor alimentare, eticheta cuprinde totalitatea fiselor marcilor , imaginilor sau altor materiale descriptive scrise, imprimate , stantate , gravate sau aplicate pe ambalajul marfurilor alimentare sau nealimentare.

Porivit acestor reglementari pentru marfurile alimentare prelucrate, mesajul informational al etichetei trebuie sa contina urmatoarele mentiuni  obligatorii  care trebuie sa fie usor de inteles si vizibile, lizibile, iar dupa caz, indestructibile:

– denumirea;

– lista ingredientelor;

– substantele care provoaca alergii sau intoleranta (arahide, lapte, mustar, peste, cereale ce contin gluten, ou, etc.);

– cantitatea anumitor ingrediente sau categorii de ingrediente;

– cantitatea neta de produs alimentar;

– data durabilitatii minimale sau data-limita de consum;

– conditiile speciale de pastrare si/sau conditiile de utilizare;

– numele sau denumirea comerciala si adresa operatorului sau a importatorului;

– tara de origine sau locul de provenienta pentru anumite tipuri de carne, pentru lapte sau in cazurile in care omiterea acestui tip de informatii ar putea induce cumparatorul in eroare;

– instructiuni de utilizare, in cazul in care omiterea lor ar ingreuna utilizarea corecta a produsului alimentar;

– pentru bauturile care contin mai mult de 1,2 % de alcool in volum, concentratia alcoolica dobandita;

– o declaratie nutritionala

Astfel, unul din motivele existentei noastre ca si companie este sa oferim  clienttlor nostri sisteme de inalta performanta in imprimarea datelor si a codurilor de bare pe etichete, precum si solutiile de aplicare automata pe aproape orice tip de ambalaj.

Daca va intereseaza mai multe informatii legate de oferta Scribsoftware, va rugam sa accesati acest link, sau va rugam sa ne contactati pentru o discutie sau o prezentare a uneia dintre solutiile noastre:

Mail: office@scribsoftware.ro
Tel.: 0374-998 222
Mobil: 0729-905 555

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

x Close

Like Us On Facebook