Web
Analytics
Necesarul de aprovizionare cum se determina si cand este nevoie de calcularea lui - scribsoftware

Necesarul de aprovizionare este o informatie necesara si aproape vitala pentru absolut toate companiile care ruleaza volume mari de materii prime si materiale si care trebuie sa mentina constant fluxul de productie.

Cum se determina necesarul de aprovizionat?

De regula, raspunsul la aceasta intrebare este simplu, dar nu este la fel de simplu cand avem de luat in calcul o companie care detine mai multe centre de desfacere (depozite). Necesarul de aprovizionat, il aflam scazand din stoc comenzile de la clienti, iar daca stocul nu este suficient, facem comanda diferentei la furnizori.

In cazul companiilor care au mai multe depozite, aprovizionarea se va face in etape, fiecare depozit regional plasand comenzi de aprovizionare catre centrul logistic, iar depozitul central va centraliza aceste comenzi emitand comanda catre furnizor.

Cand au nevoie companiile sa calculeze necesarul de aprovizionat catre furnizori?

  • cand dedica prea mult timp calculelor necesare de aprovizionare catre furnizori: analiza manuala a vanzarilor pentru fiecare produs in parte si evaluarea preturilor si a conditiilor comerciale de la furnizori,
  • cand valoarea produselor ce expira in depozit depaseste limita normala,
  • cand nu se pot onora comenzi ferme de la clienti, din cauza faptului ca nu s-a realizat corect aprovizionarea,
  • cand apar penalitati din cauza ca produsele nu au fost disponibile in stoc la termenii contractuali si nu au fost livrate la timp,
  • cand apar frecvent situatii de supra-stocuri pentru diverse produse din depozit,
  • cand colaborarea dintre departamentul de vanzari si cel de achizitie este ingreunata si apar neconcordante care finalizeaza prin neonorarea comenzilor catre clienti,
  • cand numarul de produse din portofoliu sau numarul de furnizori este prea mare pentru a fi gestionat manual cu succes.

aplicatie ERP poate sa automatize procesul de calcul automat al necesarului de aprovizionat in functie de comenzile venite de la clienti, magazinul online si punctele de lucru, in functie de stocul de produse existe în depozit, precum si de comenzile furnizori aflate în derulare. Utilizarea unei aplicatii ERP, contribuie la eliminarea erorilor umare, reducerea timpilor necesari operarii documentelor si conduce la scaderea costurilor de depozitare, transport, stocuri perisabile, imbunatatirea gradul de onorare a comenzilor de la clienti, etc.

Daca va intereseaza mai multe informatii legate de aplicatiile de gestiune, existente in  oferta Scribsoftware, va rugam sa accesati acest link, sau va rugam sa ne contactati pentru o discutie sau o prezentare a uneia dintre solutiile noastre:

Mail: office@scribsoftware.ro
Tel.: 0374-998 222
Mobil: 0729-905 555

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *