Web
Analytics
Optimizarea si gestiunea stocurilor. | scribsoftware - Part 3
  • Warehouse Management System
  • Enterprise Resource Planning
  • Business Intelligence
  • Customer Relationship Management
  • ESET Antivirus and Firewall

Optimizarea si gestiunea stocurilor este o abilitate daca nu vitala, de o importanta deosebita pentru orice companie care vinde produse fizice, in special pentru companiile de distributie, iar echilibrul si gestiunea acestora este destul de dificil de mentinut.

In cazul in care o companie produce, comanda sau mentine prea multe produse stoc, genereaza practic o mare pierdere de bani, ceea ce duce la o stare incerta a afacerii. Daca vorbim despre productie, atunci este de stiut faptul ca aceasta costa bani, iar compania trebuie sa plateasca pentru materiile prime, forta de munca si utilitati. la acestea se adauga si costurile de depozitare. Produsele pe care clientii nu le vor cumpara imediat ce acestea ies din productie vor ajunge in depozit sau intr-un centru de outlet. Unele tipuri de produse necesita refrigerare, iar energia electrica utilizata este destul de costisitoare. Pe scurt, acest exces de stocuri reprezinta un blocaj. La fel de grav este si pentru companiile care nu realizeaza productie, dar comanda produsele si le pastreaza pe stoc pana la vanzarea acestora.

Este foarte bine cunoscut de catre cei care au  produse fizice, faptul ca multe dintre acestea se deterioreaza rapid, acestea avand un ciclu de viata scurt, sau se demodeaza, se deteriorizeaza, se invechesc sau pur si simplu sunt inlocuite pe piata cu produse mult mai noi, mai performante sau mai la moda.

In acelasi timp, si lipsa de stoc are riscurile sale. Consumatorii sunt obisnuiti sa primeasca ceea ce vor, atunci cand vor si nu sunt dispusi sa astepte prea mult. Daca nu gasesc un anumit produs la o firma anume, atunci il vor cauta in alta parte, iar companiile care vor reusi sa mentina un echilibru perfect vor fi cele care vor face vanzarile cele mai mari si vor profita din plin de oportunitatile ivite.

Rolul solutiei WinMentor ERP

WinMentor Enterprise pentru distributie urmareste intreg ciclul de la primirea comenzii la livrarea acesteia, inclusiv gestiunea depozitului, urmarirea produselor in depozit si realizarea automata a inventarului cu ajutorul cititoarelor de coduri de bare.

  • a avea un control eficient al stocurilor prin oferirea de rapoarte clare si actuale a situatiei stocurilor fie ca sunt in depozit, puncte de lucru sau la terti;
  • urmarirea produselor prin coduri de bare, contribuie la eliminarea erorilor de operare frecvente in cazul in care identificarea produselor se face manual;
  • situatia comenzilor primite de la clienti si nelivrate. Este importanta onorarea fiecarei comenzi primite, deoarece contribuie la imaginea firmei si la cresterea veniturilor.
  • identificarea corecta a necesarul de aprovizionat pe baza comenzilor de la clienti, a stocului minim si maxim, a comenzilor lansate catre furnizori si a stocurilor disponibile in firma.
  • gestionarea limitelor de credit acordate clientilor si avertizarea sau blocarea atunci cand limita setata este depasita;
  • existenta unui mecamism de avertizare in cazul in care pretul este mai mic decat pretul de achizitie;
  • a determina sumele ce urmeaza sa fie platite catre furnizori, salariati, etc si a ceea ce urmeaza sa fie incasat de la clienti;
  • aveti informatii permanent legate de cantitatile vandute, volumul vanzarilor si a profitabilitatii realizate pe clase de produse, producatori, UM, alte caracterisitici (culoare, lungime, etc);
  • identificarea vanzarilor facute de fiecare agent in parte, discounturile acordate, profitabilitatea agentului;
  • sa automatizati procese prin integrarea cu aplicatii de gestiune a depozitului (receptie, picking, urmarire pe serii – loturi, locatii, etc) sau cu o aplicatie de management a fortei de vanzare ( comenzile sunt culese de catre agenti de pe telefoane sau tablete, pot sa emita facturi, chitante, avize. Pot sa-si vada soldurile clientilor proprii si sa-si urmareasca statistici proprii legate de activitatea desfasurata).

Cea mai simpla metoda de gestiune a stocurilor?

Cea mai simpla metoda de gestiune a stocurilor este cea realizata cu ajutorul unei solutii ERP.

Volumul stocurilor pe care o companie trebuie sa il aiba in mod curent in depozit trebuie sa reflecte volumul vanzarilor si cifra de afaceri. Cu cat este mai bun acest echilibru, cu atat este mai eficienta utilizarea capaitalului de care dispune o companie.

Rolul unui sistem ERP dedicat industriei de distributie este sa eficientizeze procesele, sa urmareasca si sa imbunatateasca indicatorii specifici: aprovizionarea, vanzarea, preturile, viteza de rotatie a stocurilor, timpul de livrare. Succesul unei firme de distributie este influentat si de solutia software utilizata pentru a gestiona eficient intreaga sa activitate.

Scribsoftware va ofera solutii fiabile si dedicate afacerii dumneavoastra, pentru acest lucru, fiind necesar doar sa ne contactati pe chat, pe e-mail sau la telefon, pentru a beneficia de o consultanta gratuita.

HoReCa este o abreviere folosita in Europa pentru industria de servicii alimentare. Termenul este o abreviere silabica a cuvintelor Hotel-Restaurant-Cafenea si a fost folosit prima data in Olanda, astazi fiind utilizat pentru Hoteluri, Restaurante si Catering, deoarece se considera ca spatiile precum cafenelele si cantinele pot fi incluse in categoria restaurante. In ultimii ani, extinderea […]

Comertul electronic si E-business

Wednesday, May 8, 2019 ERP

Aparitia comertului electronic este strans legata de aparitia internetului si s-a dezvoltat odata cu aceasta. Daca ar fi sa definim internetul in acest proces, am spune ca el nu este altceva decat coloana vertebrala a comertului electronic. Comertul electronic faciliteaza accesul universal la internet in inima proceselor de vanzare si cumparare de bunuri si servicii. […]

Raportandu-ne la viteza de miscare a activitatilor zilnice care au loc intr-o afacere, dar nu numai, este esential sa intelegem ca automatizarea proceselor zilnice inseamna evolutia oricarei afaceri. Schimbarea tot mai rapida si in forma continua a mediului de business atarge dupa sine sine probleme si nevoi noi in cadrul companiei, nevoi care sunt generate […]

In cadrul oricarei companii, structura financiar-contabila este foarte importanta, indiferent de volumul sau dimensiunea societatii. Contabilitatea trebuie sa fie organizata pe compartimente specifice, cum ar fi director economic, contabil sef, contabil, sa imputerniceasca pe cineva sa indeplineasca functia sau sa incheie contracte cu firme de contabilitate abilitate. Indiferent insa daca vorbim despre faptul ca societatea […]

x Close

Like Us On Facebook