Web
Analytics
Optimizarea si gestiunea stocurilor. | scribsoftware - Part 3
  • Warehouse Management System
  • Enterprise Resource Planning
  • Business Intelligence
  • Customer Relationship Management
  • ESET Antivirus and Firewall

Optimizarea si gestiunea stocurilor este o abilitate daca nu vitala, de o importanta deosebita pentru orice companie care vinde produse fizice, in special pentru companiile de distributie, iar echilibrul si gestiunea acestora este destul de dificil de mentinut.

In cazul in care o companie produce, comanda sau mentine prea multe produse stoc, genereaza practic o mare pierdere de bani, ceea ce duce la o stare incerta a afacerii. Daca vorbim despre productie, atunci este de stiut faptul ca aceasta costa bani, iar compania trebuie sa plateasca pentru materiile prime, forta de munca si utilitati. la acestea se adauga si costurile de depozitare. Produsele pe care clientii nu le vor cumpara imediat ce acestea ies din productie vor ajunge in depozit sau intr-un centru de outlet. Unele tipuri de produse necesita refrigerare, iar energia electrica utilizata este destul de costisitoare. Pe scurt, acest exces de stocuri reprezinta un blocaj. La fel de grav este si pentru companiile care nu realizeaza productie, dar comanda produsele si le pastreaza pe stoc pana la vanzarea acestora.

Este foarte bine cunoscut de catre cei care au  produse fizice, faptul ca multe dintre acestea se deterioreaza rapid, acestea avand un ciclu de viata scurt, sau se demodeaza, se deteriorizeaza, se invechesc sau pur si simplu sunt inlocuite pe piata cu produse mult mai noi, mai performante sau mai la moda.

In acelasi timp, si lipsa de stoc are riscurile sale. Consumatorii sunt obisnuiti sa primeasca ceea ce vor, atunci cand vor si nu sunt dispusi sa astepte prea mult. Daca nu gasesc un anumit produs la o firma anume, atunci il vor cauta in alta parte, iar companiile care vor reusi sa mentina un echilibru perfect vor fi cele care vor face vanzarile cele mai mari si vor profita din plin de oportunitatile ivite.

Rolul solutiei WinMentor ERP

WinMentor Enterprise pentru distributie urmareste intreg ciclul de la primirea comenzii la livrarea acesteia, inclusiv gestiunea depozitului, urmarirea produselor in depozit si realizarea automata a inventarului cu ajutorul cititoarelor de coduri de bare.

  • a avea un control eficient al stocurilor prin oferirea de rapoarte clare si actuale a situatiei stocurilor fie ca sunt in depozit, puncte de lucru sau la terti;
  • urmarirea produselor prin coduri de bare, contribuie la eliminarea erorilor de operare frecvente in cazul in care identificarea produselor se face manual;
  • situatia comenzilor primite de la clienti si nelivrate. Este importanta onorarea fiecarei comenzi primite, deoarece contribuie la imaginea firmei si la cresterea veniturilor.
  • identificarea corecta a necesarul de aprovizionat pe baza comenzilor de la clienti, a stocului minim si maxim, a comenzilor lansate catre furnizori si a stocurilor disponibile in firma.
  • gestionarea limitelor de credit acordate clientilor si avertizarea sau blocarea atunci cand limita setata este depasita;
  • existenta unui mecamism de avertizare in cazul in care pretul este mai mic decat pretul de achizitie;
  • a determina sumele ce urmeaza sa fie platite catre furnizori, salariati, etc si a ceea ce urmeaza sa fie incasat de la clienti;
  • aveti informatii permanent legate de cantitatile vandute, volumul vanzarilor si a profitabilitatii realizate pe clase de produse, producatori, UM, alte caracterisitici (culoare, lungime, etc);
  • identificarea vanzarilor facute de fiecare agent in parte, discounturile acordate, profitabilitatea agentului;
  • sa automatizati procese prin integrarea cu aplicatii de gestiune a depozitului (receptie, picking, urmarire pe serii – loturi, locatii, etc) sau cu o aplicatie de management a fortei de vanzare ( comenzile sunt culese de catre agenti de pe telefoane sau tablete, pot sa emita facturi, chitante, avize. Pot sa-si vada soldurile clientilor proprii si sa-si urmareasca statistici proprii legate de activitatea desfasurata).

Cea mai simpla metoda de gestiune a stocurilor?

Cea mai simpla metoda de gestiune a stocurilor este cea realizata cu ajutorul unei solutii ERP.

Volumul stocurilor pe care o companie trebuie sa il aiba in mod curent in depozit trebuie sa reflecte volumul vanzarilor si cifra de afaceri. Cu cat este mai bun acest echilibru, cu atat este mai eficienta utilizarea capaitalului de care dispune o companie.

Rolul unui sistem ERP dedicat industriei de distributie este sa eficientizeze procesele, sa urmareasca si sa imbunatateasca indicatorii specifici: aprovizionarea, vanzarea, preturile, viteza de rotatie a stocurilor, timpul de livrare. Succesul unei firme de distributie este influentat si de solutia software utilizata pentru a gestiona eficient intreaga sa activitate.

Scribsoftware va ofera solutii fiabile si dedicate afacerii dumneavoastra, pentru acest lucru, fiind necesar doar sa ne contactati pe chat, pe e-mail sau la telefon, pentru a beneficia de o consultanta gratuita.

Deoarece Scribsoftware nu va promite ce nu poate face ci, va prezinta doar solutiile concrete si mulate pe necesitatile afacerii dumneavoastra. Deoarece iubim tehnologia si venim din domeniul informaticii, echipa Scribsoftware, si-a transformat intr-o zi, cu destul de multi ani in urma, hobby-ul in profesie. In departamentul nostru aspiram mereu la solutii elegante, fiabile si […]

Rolul logisticii in companiile de productie ale bunurilor de consum a evoluat de-a lungul timpului, avand un rol din ce in ce mai important, trecand de la distributia produselor finite la organizarea intregului proces al lantului de distributie si prin urmare, al lantului de aprovizionare. Lucrurile nu sunt nici simple nici usoare cu eficienta in […]

Automatizarea facturilor nu este altceva, decat solutia inteligenta de procesare a volumelor mari de facturi dintr-o companie, indiferent de forma in care acestea au fost receptionate (pe hartie, trimise pe email sau fax, etc). Orice afacere sau companie, trebuie sa inteleaga ca birocratizarea departamentelor contabile si economice, nu inseamna altecva, decat scaderea randabilitatii companiei. Departamentul […]

x Close

Like Us On Facebook