Web
Analytics
Sistemul ERP si metodele de evidenta a stocurilor F.I.F.O. si L.I.F.O. | scribsoftware

Avand in vedere modificarile intervenite in ultimii ani, in sistemul contabil din Romania si luand in considerare importanta pe care evaluarea stocurilor o are asupra rezultatului exercitiului, ne-am propus sa abordam importanta evaluarii activelor circulante materiale la iesirea din patrimoniu, abordand in special  in special metodele de evaluare a  elementelor de stocuri la iesirea din patrimoniu.

Metode de evidenta a stocurilor

Metodele de evidenta a stocurilor sunt:

metoda “primei intrari – primei iesiri” (F.I.F.O.)

metoda “ultimei intrari – primei iesiri” (L.I.F.O.)

Gruparea pe categorii a metodelor de evidenta

Aceste metode sunt grupate la randul lor in trei mari categorii si anume:

metode ale costului mediu unitar ponderat

metode bazate pe epuizarea stocurilor (loturilor)

metode bazate pe costuri conventionale (estimate) sau metode ale costurilor teoretice

Definirea metodelor de evidenta

Metoda „Primei intrari – primei iesiri”, (F.I.F.O. ) First – In, First Out

Potrivit acestei metode, bunurile iesite din gestiune se evalueaza la costul de achizitie (sau de productie) al primei intrari (lot). Pe masura epuizarii lotului, bunurile iesite din gestiune se evalueaza la costul de achizitie sau de productie al lotului urmator, in ordinea cronologica. Metoda prezinta dezavantajul ca in perioadele de inflatie apare un profit brut mai mare decat cel real si deci unitatea va plati un impozit pe profit mai mare.

Metoda „Ultimei intrari – primei iesiri”, (L.I.F.O.) Last – In, First –Aut

Potrivit acestei metode, bunurile iesite din gestiune se evalueaza la costul de achizitie (sau de productie) al ultimei intrari (lot). Pe masura epuizarii lotului, bunurile iesite din gestiune se evalueaza la costul de achizitie (sau de productie) al lotului anterior, in ordinea cronologica. Ca dezavantaj al metodei se mentioneaza faptul ca in perioada de inflatie are loc micsorarea profitului.

Sistemul ERP

Un sistem ERP (Enterprise Resource Planning), este destinat managementului integrat al tuturor proceselor si operatiunilor care au loc intr-o companie si este alcatuit din module specifice, destinate diferitelor arii functionale, precum:  Vanzari, Achizitii, Productie, Financiar, Contabilitate, etc, cu mentiunea ca acestea sunt complet integrate si acceseaza o baza de date comuna ceea ce este un real ajutor pentru companie si pentru departamentul contabil al acesteia.

Daca va intereseaza mai multe informatii legate de oferta Scribsoftware, va rugam sa accesati acest link, sau va rugam sa ne contactati pentru o discutie sau o prezentare a uneia dintre solutiile noastre:

Mail: office@scribsoftware.ro
Tel.: 0374-998 222
Mobil: 0729-905 555

 

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *