Tendintele E-Commerce pe timp de pandemie

Tendintele E-Commerce pe timp de pandemie

Scribsoftware a observat  in acest timp o reorientare a oamenilor pe timpul pandemiei, catre comertul online. Aceasta perioada a determinat industria de retail sa se orienteze complet catre comertul electronic si, asa cum era de asteptat, s-a observat o crestere semnificativa a cumparaturilor online.  

Daca pana nu demult oamenii achizitionau din online, doar din anumite segmente: imbracaminte, electronice si electrocasnice, in 2020 am asistat la dezvoltarea mai multor nise de consum: alimente, livrarea din supermarket-uri inregistrand cresteri foarte mari in aceasta perioada, produsele de securitate informatica, aplicatii audio-video, tool-urile de dezvoltare web, ingrijire personala, produse de fitness, cartsi produse pentru copii.  

Industria comertului electronic este una dintre cele mai dinamice industrii din lume, in alte tari, aceasta luand locul aproape in totalitate, comertului obisnuit. De cativa ani, E-Commerce a crescut si in Romania, iar clientii cauta experiente unice si personalizate de cumparare.  

Sistemele software integrate te ajuta sa eficientizezi intreaga afacere online, de la preluarea comenzilor, pana la operatiuni legate de stocuri, logistica, livrare sau contabilitate, oferindu-ti acces la nenumarate functionalitati. 

Astfel, vei obtine control asupra afacerii tale online, vei creste vanzarile si iti vei asigura o productivitate crescuta la costuri cat mai mici, iar afacerea va ajunge la un alt nivel.

Care sunt avantajele oferite de o platforma e-commerce? 

  • Programul de lucru al companiei nu limiteaza clientii 
  • Platforma poate fi accesata de oriunde exista conexiune la internet 
  • Cheltuieli mai mici pentru intretinerea magazinului online 
  • Nu implica in mod obligatoriu existenta stocului 
  • Accesul la produsele dorite se face rapid, prin filtre si wishlist 
  • Inregistrarea in magazinul online se poate face in functie de preferinte 
  • Prezinta metode sigure si variate de plata 
  • Metode de promovare diversificate si accesibile 

In acest context, piata de e-commerce a fost pur si simplu obligata sa isi optimizeze operatiunile pentru a oferi clientilor cea mai buna experienta de cumparaturi, stocuri concrete si corecte, livrari la timp. Digitalizarea si automatizarea proceselor de lucru au jucat un rol foarte important.  

Un alt aspect care s-a schimbat in comportamentul de achizitii a fost orientarea catre efectuarea platii cu cardul, plata care cel putin in 2020 a devenit cea mai utilizata, din motive deja cunoscute de noi toti. 

Comertul electronic evolueaza extrem d erapid, nu de la an la an, ci aproape lunar, iar daca detii un magazin online cu siguranta iti doresti sa fii mereu la punct cu noile tendinte, schimbari, modalitati de livrare, plata, etcIn prezent, schimbarile se produc din ce in ce mai rapid, iar companiile care isi doresc sa ramana competitive trebuie intotdeauna sa se adapteze.  

Cum? Prin integrarea unui sistem ERP cu platforma de e-commerce  

soluție ERP va permite integrarea tuturor operatiunilor intr-o singura platforma: de la vanzari, achizitii, la aprovizionare si gestiunea stocurilor, pana la contabilitate. Astfel, vei avea posibilitatea de a va optimiza la maxim procesele de business, de a va reduce costurile si de a obtine avantajele competitive de care aveti nevoie pentru succesul afacerii dumneavoastra . 

Beneficiile unui ERP sunt multiple, dar haideti sa le vedem pe cele mai importante 

Automatizarea activitatilor si eliminarea erorilor umane 

Prin implementarea unui ERP veti reusi sa integrati toate informatiile relevante pentru business-ul dumneavoastra intr-un singur sistem, precum: date despre comenzi, livrari sau plati. Astfel, numeroase activitati vor putea fi automatizate foarte usor si veti reusi sa salvati timp pretios in care veti putea sa va ocupati de alte segmente ale afacerii. 

In plus, riscul de a face erori se va reduce considerabil. Veti putea asadar accesa oricandveti avea nevoie toate informatiile si vetsti cu siguranta ca acestea sunt corecte. 

Optimizarea operatiunilor de business 

Un software ERP integrat cu o platforma de e-commerce va oferi acces tuturor departamentelor din cadrul companiei la informatii actualizate in timp real, astfel incat, operatiunile sa poata fi optimizate si simplificate. Veti avea astfel o privire de ansamblu relevanta si corecta asupra intregului business sva veti putea seta obiective realiste de business. Veti sti cand sa faceti o planificare a vanzarilor sincasarilor in mod automat, in functie de istoricul vanzarilor din magazinul online. In plus, deoarece comunicarea dintre departamente va fi facilitata, productivitatea angajatilor  va creste. 

Gestionarea si inventarierea eficienta a stocurilor 

Un avantaj important al implementarii unui sistem ERP este ca ofera acces la informatii in timp real si o evidenta clara si actualizata a stocurilor. Toate detaliile despre comenzi si vanzari vor putea fi vizualizate imediat in sistemul ERP. Prin urmare, veti putea planifica urmatoarele achizitii cu precizie si vetsti cu exactitate cum sa administrati stocurile curente, astfel incat sa reduceti costurile si sa aveti o imagine clara asupra cantitatii, valorii si locatiei acestora.  

Clienti multumiti  

Avand deja un magazin online, stiti deja vorba: „Clientul nostru, stapanul nostru!”. Una din cheile catre succesul in afaceri este multumirea clientilor! Un client multumit, o sa comande mereu de la dumneavoastra si posibil sa aduca si alti clienti. Totodata, nu de putine ori s-a intamplat ca un client sa comande un anumit produs de pe site, chiar daca acel produs nu mai era pe stoc. Aceste situatii vor putea fi evitate cu succes prin integrarea unui sistem ERP cu platforma ta de E-commerce. Detaliile despre produse, stocuri sau statusul comenzilor vor fi disponbile in timp real, astfel incat clientii tai vor avea mereu la dispozitie informatiile actualizate, iar increderea in magazinul tau online si gradul lor de satisfactie va creste. 

Acces in timp real la informatii  

In prezent, majoritatea software-urilor ERP, precum si cel oferit de noi, SoftONE Cloud ERP, ofera posibilitatea de a stoca datele in Cloud. Acest lucru permite acces oricand si de oriunde la toate informatiile de care este nevoie, printr-o simpla conexiune la internet. Deoarece o solutie ERP asigura sincronizarea datelor in timp real, vetsti in orice moment care este situatia actualizata a stocurilor, a comenzilor si astfel clientii vor putea fi oricand ajutati si directionati corect catre produsele dorite. 

Decizii imbunatatite de business si control 

Un sistem ERP va permite sa generati orice raport de care este nevoie pentru a lua decizii de business informate so sa vaajute sa aveti o viziune de ansamblu corecta asupra afacerii. In plus, oamenii de decizie din cadrul companiei vor putea accesa rapoartele imediat si vor fi mereu corect informati. Acest lucru permite un control eficient asupra operatiunilor. 

Generarea de rapoarte financiare complete 

Integrarea unui software ERP cu platforma de e-commerce a magazinului online va crea o transparenta mai mare in legatura cu activitatile financiare si vei putea genera rapoarte direct pe baza numarului tranzactiilor efectuate. Un sistem ERP va permite si crearea automata a tuturor rapoartelor contabile, cu informatii despre fluxuri de numerar, bilanturi sau orice alt tip de detalii. 

In concluzie, digitalizarea operatiunilor din retail si optimizarea proceselor de e-commerce ne permite atragerea a cat mai multi clienti, sa ii fidelizam pe cei existentsi sa ne dezvoltam afacerea. Un software ERP este solutia ideala daca dorim sa ne reducem costurile, sa avem acces la informatii in timp real si sa le oferim clientilor o experienta de cumparaturi personalizata. 

Daca suntetiin cautarea unei solutii ERP ce poate fi personalizata in functie de nevoile afacerii dumneavoastra, Scribsoftware va poate ajuta cu cea mai potrivita solutie pentru afacerea pe care o conduceti. 

Cum ne ajuta un CRM in e-commerce? 

La ora actuala, tot mai multe companii implementeaza strategii si module care sa poata oferi avantajul competitiv de care este nevoie pentru a fi mereu cu un pas inaintea concurentei. Una dintre cele mai eficiente metode de a atinge succesul in mediul online, vor ramane mereu solutiile CRM

O solutie CRM performanta poate face diferentin acest proces de conversie intrucat va stoca o cantitate impresionanta de informatii atat despre potentiali clienti, casi despre cei existenti. 

Toate aceste date va pot servi pentru a promova produse si servicii celor care si-au manifestat interesul fata de acestea, generand astfel o crestere a vanzarilor. In plus, un sistem CRM va creste sansele de a loializa clientii existenti prin actiuni de up-selling si cross-selling. 

In zilele moderne de astazi, abordarea clientilor sau invers,  se realizeaza prin diverse tipuri de device-uri. Tehnologia este aceea care ne ține mereu în contact, ne ajută și iată, uneori sunt liantul între client și companie sau viceversa. Unul dintre cele mai populare este telefonul mobil, respectiv smartphone-ul prin intermediul caruia se pot plasa comenzi online. 

Un sistem CRM actualizat poate fi utilizat cu succes si pentru dispozitivele mobile, mai ales avand in vedere faptul ca, de obicei, clientii multi-channel cheltuie mai mult si sunt mai loiali. 

Solutia Soft1 CRM monitorizeaza comportamentul clientilor dumneavoastra, permitandu-va astfel sa ii abordati cu noi oferte. 

Informatii actualizate in timp real 

Comunicarea este extrem de importanta in mediul profesional si, cand este eficienta, poate sustine cresterea productivitatii. Sistemul CRM foloseste fluxurile de date dintre departamente, permitand angajatilor si managementului sa economiseasca timp si sa se concentreze pe aspecte mai importante ale afacerii. In plus, creeaza o experienta placuta pentru client. 

O relatie bazata pe incredere 

Sistemul CRM este instrumentul perfect pentru a imbunatati relatia dintre dumneavoastra si clienti, intrucat acestia vor percepe interactiunea cu firma pe care o reprezentati ca fiind una personala. 

De fapt, daca unul dintre angajati promoveaza un serviciu sau un produs care va genera beneficii atat pentru companie, casi pentru client (ex.: ii sugereaza cea mai potrivita solutie pentru el, nu neaparat cea mai costisitoare), este foarte posibil ca acel client sa aiba o reactie pozitivastiind ca ati avut in vedere interesul sainaintea profitabilitatii imediate. 

Daca aveti deja o afacere si doriti sa o ajutati sa se propulseze pe piata actuala, Scribsoftware va sta la dispozitie, iar impreuna, vom reusi cu siguranta s agasim cea mai buna solutie care sa se potriveasca necesitatilor dumneavoastra. 

incat sa fie alaturi de tine pentru o perioada cat mai indelungata de timp. 

Iti arata care sunt cei mai valorosi clienti si care sunt cei pe care compania risca sa ii piarda 

Informatiile centralizate in aplicatia CRM te vor ajuta sa ajungi la nenumarate concluzii informate. Vei putea sa deduci foarte usor care sunt clientii cei mai profitabili sau care sunt cei nemultumiti, pe punctul de a te parasi in defavoarea altei companii. Avand aceste informatii, vei putea ulterior sa iei masurile necesare pentru a valorifica orice situatie.  

In concluzie, sa investesti in clientii tai si sa te asiguri ca le comunici doar informatii utile, care ii ajuta cu adevarat, trebuie sa fie o prioritate.  

Aplicatia CRM este cea mai buna optiune daca vrei sa faci acest lucru intr-un mod usor si eficient, luand legatura cu noi si impreuna, vom vizualiza nevoiel dumneavoastra si va vom prezenta toate solutiile pentru ca afacerea sa urmeze drumul dorit.