În prezent, clienții sunt foarte informați și au multe opțiuni de alegere, motiv pentru care obiceiurile lor de cumpărare se modifică. Companiile de retail trebuie să se adapteze la aceste schimbări, prin găsirea de noi canale de comunicare, oferirea de prețuri competitive, experiențe plăcute în magazin și implementarea de politici de fidelizare și marketing. În continuare, vei descoperi cum crește un program ERP performanța și ce beneficii aduce pentru o companie de retail.
Un software ERP poate fi de mare ajutor pentru toate acestea. Acesta unifică datele, procesele și funcțiile tuturor departamentelor dintr-o organizație și ajută companiile de retail să-și gestioneze procesele de afaceri în mod eficient. Prin urmare, un program ERP permite urmărirea detaliată a tuturor tranzacțiilor comerciale în timp real și oferă o imagine detaliată asupra comportamentului consumatorilor. De asemenea, un sistem ERP de retail facilitează experiența omnichannel, permitând navigarea între diferite canale de vânzare și oferind informații în timp real pentru luarea deciziilor de management.
Cum crește un program ERP performanța?
Conectarea software-ului de gestionare cu echipamentele specifice magazinelor, precum terminalele punctelor de vânzare (POS), casele de marcat, scanerele de coduri de bare, cântarele , etc
Programele ERP se integrează cu aparatura magazinelor pentru eficiență în gestionarea stocurilor și inventarelor, oferind o experiență pozitivă clienților. Angajații pot să se concentreze mai mult pe vânzări, deoarece operațiunile automate preiau restul sarcinilor. De exemplu, datele de la cantar pot fi transmise automat în sistemul ERP într-un magazin de carne, iar sistemul calculează prețul de vânzare și emite documente contabile pentru contabilitate. Un alt exemplu este utilizarea cititorului de coduri de bare, care reduce timpul de identificare a produselor și afișează toate informațiile despre un articol prin scanarea etichetei cu coduri de bare.
Eliminarea duplicării informațiilor despre clienți și produse
Acest lucru se realizează prin înregistrarea lor într-un sistem unitar, cum ar fi un ERP. Această informație unică poate fi accesată și modificată de la orice locație. Toți utilizatorii au aceeași interfață pentru introducerea datelor, iar actualizarea informațiilor despre clienți și produse implică aceiași pași și câmpuri pentru toți utilizatorii sistemului informatic. Odată înregistrate în sistem, datele se propagă automat către alte aplicații, precum cele de logistică, gestionare a depozitelor sau aprovizionare.
Utilizarea eficientă a multiplelor canale de vânzare
Un software ERP facilitează utilizarea eficientă a multiplelor canale de vânzare pentru retaileri, aducând în același loc informații despre întregul proces de vânzare, raportare financiar-contabilă și instrumente de monitorizare a performanței în vânzări.
Astăzi, în retail, este necesară o prezență omniprezentă pe piață prin utilizarea următoarelor canale de vânzare:
- cumpărături în supermarket/magazin fizic;
- online prin platforme de e-commerce;
- pe dispozitive mobile;
- prin intermediul distribuitorilor/agenților de vânzări;
- prin platforme B2B pentru parteneri.
Cu toate că poate părea paradoxal, centralizarea informațiilor despre produse într-un ERP permite descentralizarea punctelor de vânzare fără a pierde controlul asupra afacerii.
Segmentele din cadrul unei companii de retail în care ERP are un impact deosebit.
Iată care sunt 6 segmente importante din cadrul unei companii de retail, unde ERP soft are un impact deosebit:
1. Contabilitate și Management Financiar
Retailerii beneficiază de o gestiune ușoară a activităților contabile prin utilizarea soluției ERP, care oferă toate instrumentele necesare pentru managementul aspectelor financiare ale afacerii, asigurând și conformitatea cu reglementările juridice. Sistemul contribuie în mod activ la planificarea bugetului organizației, îndeplinind trei roluri cheie:
- contabil;
- manager de proiect;
- manager de departament.
2. Gestionarea relației cu clienții
Managementul relației cu clienții devine ușor datorită instrumentelor automate de colectare a informațiilor despre consumatori, preferințele și activitățile acestora, furnizate de către un program ERP.
Această soluție permite monitorizarea clienților și creșterea semnificativă a valorii pe viață a acestora. De asemenea, facilitează:
- atragerea noilor clienți;
- identificarea consumatorilor loiali și menținerea interesului acestora;
- construirea brandului.
În plus, comenzile pot fi gestionate cu ușurință în fiecare etapă, de la generarea lor până la facturare.

3. Gestionarea eficientă a stocurilor cu ajutorul unui program ERP
Modulul de gestionare a stocurilor le permite companiilor de retail de diferite dimensiuni să își gestioneze eficient nivelurile de stoc și să își monitorizeze inventarul pe întregul flux al acestuia.
Inventarul reprezintă, în cea mai mare parte, capitalul de lucru al companiei, sub formă de materii prime și a produsele finite. Prin intermediul ERP-ului, toate procesele de depozitare sunt centralizate, oferind posibilitatea urmăririi datelor esențiale, cum ar fi nivelurile de stoc, istoricul produselor și specificațiile acestora.
4. Planificarea strategică
Un sistem ERP pentru retail le permite companiilor din industrie să-și planifice activitățile în detaliu, luând în considerare ultimele evoluții de pe piață și nevoile consumatorilor. Acestea au posibilitatea de a dezvolta strategii variate care pot să contribuie semnificativ la creșterea cifrei de afaceri și a vânzărilor.
5. Comunicarea omnichannel
Potrivit unui studiu realizat recent, 87% dintre consumatori își doresc o experiență personalizată și uniformă pe toate canalele de interacțiune. Prin implementarea unui ERP se facilitează atingerea acestui obiectiv, oferind și multiple avantaje administrative. Astfel, consumatorul poate naviga cu ușurință între toate mediile existente, indiferent dacă realizează o tranzacție pe o platformă digitală sau într-un magazin fizic.
6. Administrarea lanțului de aprovizionare
Un software ERP asigură funcționarea eficientă a întregului lanț de aprovizionare al companiilor de retail, acoperind toate etapele acestuia. În condițiile în care multiple companii se confruntă cu o mare cantitate de date referitoare la livrarea produselor și materiilor prime la nivel internațional, ERP-urile asigură că toate informațiile acestea vor rămâne interconectate și vor putea să fie accesate cu ușurință de către toate părțile interesate, în orice moment și de oriunde.
Există multe departamente esențiale într-o afacere de retail care pot fi îmbunătățite cu ajutorul unui program ERP. Dacă ești interesat de o astfel de soluție, ne poti contacta .Scribsoftware este alaturi de tine pentru a găsi cea mai bună variantă, astfel încât afacerea ta să devină de succes și profitabilă.

