Comerțul electronic (e commerce): Platforma ce aduce profit

e commerce

Vânzările reprezintă cea mai eficientă metodă de a obține profit, lucru pe care cu siguranță îl cunoaștem. De la o vârstă fragedă, suntem familiarizați cu procesul de vânzare-cumpărare, amintindu-ne de momentele când părinții ne trimiteau să cumpărăm pâine de la piață. Totuși, în această eră modernă, lucrurile au devenit mai complexe. Odată cu apariția Internetului, au apărut și site-urile companiilor care doreau să se dezvolte. Și pentru că aceste organizații comercializează produse, a trebuit să creeze un proces care să le permită să aibă un magazin online. În timp, acesta a devenit o metodă eficientă de a obține profit prin livrarea comenzilor, fără ca clienții să fie nevoiți să meargă în magazinul fizic pentru a achiziționa ceea ce doresc.

Termenul utilizat pentru acest tip de tranzacție online este “e commerce”. În continuare, vei afla mai multe despre semnificația e commerce-ului și despre avantajele pe care le poți obține prin utilizarea unei astfel de platforme.

E commerce – ce inseamna?

Prima tranzacție de e commerce a avut loc în 1994, când Phil Brandenberger a folosit un card Mastercard pentru a cumpăra ceva de pe Internet. A fost prima dată când s-a folosit tehnologia de criptare pentru a permite o cumpărătură online. Aceasta a transmis semnalul către toți că Internetul este deschis pentru afaceri.

De atunci, e-commerce-ul a cunoscut o creștere rapidă. Giganții precum Amazon și Alibaba au revoluționat industria de retail. Aceștia au capitalizat în mare măsură digitalizarea sistemelor financiare, ceea ce a dus la o scădere a vânzărilor pentru multe magazine care nu au o prezență online. Având în vedere acest aspect, este clar că natura extrem de competitivă a comerțului electronic va continua să schimbe industria și va influența comportamentul clienților. În prezent, înființarea unei afaceri online pare a fi o idee atractivă pentru mulți antreprenori avizați. Cu toate acestea, nu întotdeauna este ușor să începi, mai ales dacă nu ești familiarizat cu secretele e commerce-ului.

E commerce (sau comerțul electronic) se referă la procesul de cumpărare și vânzare de bunuri (sau servicii) pe Internet. De fiecare dată când cineva cumpără ceva online, practică comerț electronic. Acest termen include, de asemenea, alte activități precum licitații online, servicii bancare pe Internet sau vânzarea de bilete. E-commerce cuprinde o gamă variată de date, sisteme și instrumente care pot fi folosite atât de cumpărători, cât și de vânzători, precum achiziționarea mobilă sau criptarea plăților online.

Comerțul electronic poate fi realizat de pe orice dispozitiv (calculatoare, tablete, smartphone-uri). Îl poți privi ca pe o versiune digitală a cumpărăturilor dintr-un catalog, care ulterior sunt livrate prin corespondență. Practic, aproape orice serviciu imaginar este disponibil prin intermediul tranzacțiilor de e-commerce: cărți, muzică, bilete de avion, îmbrăcăminte etc.

Beneficiile e commerce-ului

E commerce-ul a ajutat multe organizații să obțină mai mult profit și să crească cu succes. Este o strategie de afaceri eficientă, care economisește timp pentru clienți și este mai convenabilă. Astfel, consumatorii cumpără mai mult și se relaxează, știind că nu trebuie să înfrunte traficul pentru a ajunge în magazinul fizic. Acest lucru aduce un profit mai mare, recenzii pozitive și o clientelă fidelă. În plus, vei putea răspunde rapid schimbărilor de pe piață și să folosești noile tendințe în avantajul tău.

Beneficiile utilizării unei platforme de e commerce includ:

  • Proces de cumpărare rapid: Clienții vor petrece mai puțin timp căutând ceea ce își doresc. Nu vor mai fi dezamăgiți că nu găsesc produsul în magazin. Pe site, vor găsi toate produsele care îi interesează, plus oferte speciale pentru ceea ce caută. Cumpărătorul poate naviga cu ușurință printre articole și poate cumpăra rapid ceea ce îi place. De asemenea, poate verifica disponibilitatea în stoc fără să facă un drum inutil. Întregul proces, de la căutarea unui produs la adăugarea lui în coș, se desfășoară rapid, iar cumpărătorul rămâne mulțumit.
  • Crearea ușoară a listelor de produse: În mod probabil, nici tu nu cunoști toate produsele din stocul companiei tale. Este dificil să ții minte ce produse sunt noi, care sunt învechite și ce mai ai în stoc. Și poate ești sătul să ții liste de produse pe hârtie. Pe site, poți organiza totul într-un mod diferit. Clienții vor vedea direct lista de produse, iar tu poți adăuga sau elimina produse cu ușurință. Personalizarea listei este la îndemână, putând fi ajustată oricând, chiar și după crearea ei. Dar cea mai bună parte este că înregistrarea unui produs necesită foarte puțin timp. Doar numele și codul produsului sunt necesare. De asemenea, poți adăuga imagini, descrieri, categorii de produse, prețuri și informații despre expediere și livrare. Cu un simplu click, poți prezenta produsele într-o lumină favorabilă clienților și le faci mai atractive.
  • Reducerea costurilor: Comerțul electronic oferă un avantaj uriaș care ar putea interesa orice afacerist: reducerea costurilor. Cu siguranță, plătești pentru spațiul unde se află magazinul fizic, și deseori preferi să elimini costurile ce vin la pachet cu întreținerea acestuia. Poate că plătești costuri suplimentare pentru chirie în avans, inclusiv reparații, inventar etc. În cazul în care afacerea nu merge bine, acest lucru poate fi o povară. Cu un magazin online, poți tăia din cheltuieli, deoarece necesită investiții mai mici comparativ cu un magazin fizic. E commerce-ul reprezintă o soluție excelentă pentru organizațiile mici sau persoanele fizice care doresc să obțină venituri, dar nu dispun de capitalul inițial necesar.
  • Publicitate și marketing accesibile: Lumea comerțului electronic oferă multe modalități rapide și accesibile de promovare online. Mai mult decât atât, aceste metode sunt convenabile, eliminând nevoia de a aloca sume mari de bani pentru promovare. Există numeroase modalități de promovare, precum reclamele plătite pe rețelele de socializare sau postările zilnice care atrag atenția clienților. În plus, piețele de e commerce sunt canale vizuale, astfel că poți folosi instrumente deja integrate pentru a adăuga videoclipuri, infografice sau imagini de înaltă calitate care să convingă. De asemenea, cu un magazin fizic, ai acces doar la un număr limitat de potențiali cumpărători. Poți livra doar către domiciliul clienților, iar restricțiile pot interveni când vine vorba de livrarea la distanță. Prin intermediul unui magazin online, vânzătorii pot atrage noi clienți.
  • Compararea prețurilor produselor: E-commerce-ul le oferă clienților mai multă flexibilitate decât un magazin fizic. În primul rând, produsele și serviciile sunt disponibile pentru clienți 24/7. Vânzătorul poate oferi servicii oricând, la orice oră. În al doilea rând, clienții pot compara produsele. Acest lucru îi ajută să obțină o idee mai bună despre alternativele disponibile și prețurile standard. Compararea online este rapidă și acoperă multe produse. Astfel, clienții economisesc timp, deoarece toate datele sunt disponibile pe site. Într-un magazin fizic, angajații pot să nu aibă acces la atâtea detalii. Această abordare face ca clienții să aibă mai multă încredere în achiziții. Nu în ultimul rând, clienții apreciază opțiunile personalizate de plată. A
e commerce

Tipuri de e commerce

E-commerce-ul poate fi clasificat în funcție de persoanele sau entitățile implicate în tranzacție, cele mai cunoscute și importante categorii fiind următoarele:

  • B2B (Business to Business): Aceasta se referă la tranzacțiile dintre afaceri, adică de la o companie la alta.
  • B2C (Business to Consumer): Este cel mai obișnuit tip de e commerce, implicând magazinele sau companiile care vând produse către clienții finali.
  • C2B (Consumer to Business): Contrar precedentului, consumatorii devin “vânzători”, iar companiile licitează pentru serviciile acestora.
  • C2C (Consumer to Consumer): În această categorie, consumatorii vând produse unii altora. Sunt exemplele afacerilor second-hand.

Există, de asemenea, clasificări precum G2C (Government to Consumer) sau invers, C2G; sau B2E (Business to Employee), de la companie la angajat.

E-commerce-ul poate fi clasificat și în funcție de ceea ce companiile vând. Astfel, avem firme care comercializează bunuri fizice, precum îmbrăcăminte, electronice sau alimente. Acestea sunt formele cele mai populare de magazine online, unde totul se petrece rapid și produsele sunt livrate la ușa clienților. Alte companii se axează pe furnizarea de servicii ce pot fi achiziționate online și care nu implică neapărat obiecte fizice. De exemplu, un freelancer poate oferi servicii online, dar aici putem vorbi și despre consultanți sau tutori. Nu în ultimul rând, există companii care dezvoltă software, cărți virtuale, cursuri sau alte bunuri virtuale.

Concluzie

Fără îndoială, e commerce-ul a schimbat modul în care multe companii funcționează. Este o modalitate modernă și eficientă de a efectua tranzacții pe care mulți clienți o preferă în locul plimbării prin magazine fizice. Este un proces comod și eficient. Întregul proces de vânzare are loc rapid și ușor, ajutându-te să obții profituri considerabile. Mai mult decât atât, e-commerce-ul a susținut multe companii să rămână pe linia de plutire, în special în timpul pandemiei, care a forțat multe afaceri să-și adapteze modul de funcționare.

E-commerce-ul reprezintă viitorul, iar dacă ești curios să intri în această lume, nu ezita să ne contactezi. ScribSoftware este mereu aici pentru tine!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *