7 avantaje ale transformarii digitale pentru companii

digitalizare

Nimanui nu ii este confortabil sa auda ca trebuie sa se „transforme”. Transformarea este, prin definitie, un lucru destul de redutant si pe alocuri chiar greu de conceput pentru multi. Si este normal sa fie, pentru ca ea, prin definitie, sugereaza o schimbare radicala a felului nostru de a fi si de a face lucrurile. Nefericirea acestei asocieri de termeni este ca nu este acurata. 

Digitalizarea nu trebuie sa implice o transformare radicala a felului in care o companie face business, ba chiar din contra, daca este implementata corespunzator, ea ar trebui sa faca totul mai simplu si mai rapid, reducand astfel amprenta fiecarui proces si deci a sistemului, in general. Fundamental, procesul ramane acelasi, doar ca este eliminata frictiunea, partea greoaie, efortul nejustificat al angajatilor. Cele mai bune tehnologii sunt alea care isi fac treaba fara sa le observam. 

Cuvantul digital este pe buzele tuturor de cativa ani incoace si am crede ca, inconjurati fiind de telefoane si laptopuri am atins un grad de digitalizare de ridicat, dar adevarul este ca nu toti tin pasul cu schimbarile rapide din era digitala. Acest fapt se aplica chiar si in cazul companiilor puternice. Transformarea digitala inca este un obiectiv greu de atins pentru majoritatea companiilor romanesti.

Investitiile in infrastructura digitala si clasificarea companiilor in functie de gradul de „competitivitate digitala” sunt in stransa legatura cu rezultatele de natura economica si societala, in general. De asemenea, adoptarea solutiilor cloud, in special, este foarte strans legata de un grad mai mare de inovatie si productivitate.

Cu alte cuvinte, companiile digitale reprezinta un motor al progresului.

digitalizare

Nu doar investitiile in tehnologie sunt importante, insa. Pentru a prospera si a avea succes, firmele ar trebui sa prioritizeze si dezvoltarea competentelor digitale in randul angajatilor lor, conturarea leadership-ului digital si a unei culturi organizationale axate pe modelul hibrid de lucru.

Transformarea digitala este un proces inevitabil in toate industriile. Economia globala inoveaza si infloreste datorita beneficiului transformarii digitale.

Mai multi lideri folosesc tehnologia digitala pentru a-si conduce si gestiona eficient intreprinderile si pentru a obtine rezultate mai impresionante. Avand avantajele transformarii digitale in afaceri, companiile pot optimiza activitatile traditionale precum managementul intern, productia, vanzarile si marketingul.

Pentru a intelege mai mult modul in care transformarea digitala va afecteaza afacerile, Magenest va va oferi o scurta scriere care sa clarifice beneficiile transformarii digitale.

Ce este transformarea digitala?

Transformarea digitala este integrarea tehnologiilor digitale pentru a reface un proces pentru a deveni mai eficient sau mai eficient. In afaceri, transformarea digitala are loc atunci cand o companie aplica instrumente digitale pentru a crea noi procese de afaceri, cultura si experiente ale clientilor pentru a indeplini cerintele pietei, a depasi provocarile status quo-ului si a atinge obiectivele in mod eficient.

Exista sase progrese tehnologice principale care sunt comune oricarei intreprinderi:

  • Media digitala
  • Internetul Lucrurilor
  • Mobilitate
  • Solutii informatice
  • Cloud-ul
  • Securitate cibernetica

Toate acestea, vor depasi rolurile traditionale precum marketingul, vanzarile, logistica, contabilitatea si vor imbunatati eficienta, obtinand rezultate mai bune. Transformarea digitala necesita o intelegere profunda, o gandire inovatoare a managementului, cunostinte tehnologice si o mare adaptabilitate pentru a face fata pietei in schimbare.

 

7 avantaje ale transformarii digitale pentru companii:

Scopul final al transformarii digitale este de a imbunatati eficienta unei companii. Ajuta intreprinderile sa atinga acest obiectiv, aducand intreprinderilor sapte beneficii.

  1. Obtineti informatii bazate pe date – cel mai evident beneficiu al transformarii digitale

Unul dintre marile beneficii ale transformarii digitale este abilitatea de a urmari valorile si de a analiza datele obtinute in timpul eforturilor de marketing digital. Mai mult, utilizarea acestor informatii permite companiilor sa-si optimizeze strategiile si procesele pentru rezultate si mai bune.

In afaceri, exista doua lucruri care conteaza mai mult decat majoritatea – costurile si veniturile. Putem face schimbari masive la acestea prin integrarea informatiilor bazate pe date in cultura companiei.

Utilizarea unor informatii bazate pe date pentru a intelege clientii si feed-urile intr-o strategie de afaceri poate permite hiper-personalizare, relevanta, feedback in timp real si agilitate. Aceasta implica intreprinderile care folosesc atat date structurate (informatii personale ale clientilor), cat si date nestructurate (indicatori de socializare), strangand impreuna date din mai multe parti ale companiei pentru a contribui la conducerea calatoriei de transformare.

Datele in procesul decizional sunt foarte importante, iar intreprinderile nu ar trebui sa le subestimeze. Drumul catre un ROI mai mare va deveni mult mai usor cu conducerea potrivita pentru a incuraja aceasta atitudine in intreaga organizatie.

  1. Imbunatatiti implicarea clientilor – avantajele remarcabile ale transformarii digitale

Transformarea digitala ajuta companiile sa colecteze, sa stocheze si sa analizeze datele clientilor rapid si precis, astfel incat sa puteti avea o intelegere aprofundata a clientilor dvs. si sa creati un plan de succes. Companiile pot utiliza analiza datelor si AI pentru a obtine informatii mai bune, permitandu-le sa ajusteze produsele si serviciile pentru a satisface cerintele clientilor.

In plus, experienta clientilor se transforma atunci cand intreprinderile implementeaza transformarea digitala. Clientii pot ajunge la magazinele online, pot alege articole si pot realiza procesul de plata atat pe mobil, cat si pe desktop, rapid si convenabil. Cerintele, feedback-ul si reclamatiile clientilor pot fi transmise rapid intreprinderilor; astfel, companiile se vor ocupa de problemele clientilor si vor inova produse si servicii. Legatura dintre clienti si companii va fi mai stransa si mai durabila.

  1. Consolidarea procesului si functionarii

Lasand banii deoparte, cel mai mare avantaj universal pe care tehnologia le-a oferit companiilor este ca a facut mai usoara si mai rapida conectarea cu alte persoane.

Trecand la digital, intreprinderile isi pot uni mai mult decat forta de munca, ci si intreaga lor arhitectura. Aceasta poate include analize, retele sociale si chiar interfete de gestionare a proiectelor.

Aceasta consolidare a proceselor si operatiunilor companiei este un beneficiu remarcabil al transformarii digitale, deoarece permite companiei sa se conecteze cu clientii sai tinta si sa le satisfaca cerintele.

In concluzie, viitorul transformarii digitale nu mai este un punct la orizont. Cererea presanta de a-l implementa in urmatorii cativa ani nu mai poate fi ignorata – cu siguranta nu daca organizatia are vreun interes pentru succes sau profituri. Era digitala nu este noua, dar este mult mai diferita.

Alegerea de a ramane in exterior a fost o libertate pe care o aveau multe companii in ultimul deceniu. Suntem in mijlocul unui darwinism digital si afacerile care imbratiseaza pe deplin si investesc in transformarea lor digitala vor prospera.

  1. Sporiti eficienta

Beneficiul transformarii digitale este eficienta si productivitatea datorita eficientizarii fluxurilor de lucru, imbunatatirii fluxului de informatii si digitalizarii operatiunilor comerciale. Acesta integreaza platforme pentru a descompune silozurile de date si a elimina procesele manuale. Un sistem de management mare poate ajuta liderii sa controleze activitatile companiilor si sa evalueze productivitatea angajatilor.

In plus, software-ul de business intelligence precum ERP poate colecta si analiza date la viteza si acuratete. Companiile pot utiliza acea analiza pentru a le ajuta sa ia decizii mai rapid si mai corect decat fara tehnologii avansate.

  1. O mai buna angajare si cultura a angajatilor

Multi oameni se tem de schimbare. Gandul la intreaga organizatie care face o transformare digitala masiva poate fi o perspectiva descurajanta pentru o forta de munca, de la conducere la angajati de baza. Toate procesele, strategiile, structura de baza si cultura companiei trebuie abordate.

Cu toate acestea, exista o mare sansa de unitate in intreaga forta de munca. Pentru a maximiza oportunitatile pentru o schimbare de succes, trebuie sa existe conexiuni puternice.

Cu incurajari, personalul este capabil sa sparga decalajele de varsta si diviziunile sociale pentru a se angaja in conversatie si sa invete impreuna. In acest moment, o conducere solida poate imbunatati inteligenta digitala a fortei de munca.

Fundatia pentru o transformare digitala lina se bazeaza pe compatibilitatea digitala. Cand toate departamentele sunt conectate, se formeaza o cultura puternica a companiei, permitand o tranzitie de succes si increzatoare.

  1. Cresteti agilitatea si inovatia

In afaceri, agilitatea este capacitatea de a se dezvolta si de a imbunatati rapid, in special in ceea ce priveste procesele digitale continuu.

Aceasta inclinatie pentru revolutie este tinuta foarte mult in seama de multe industrii. In ceea ce priveste initiativele de transformare digitala, 68% dintre companii clasifica agilitatea printre primele trei considerente.

Cresterea rapida si schimbarea perpetua a peisajului digital nu lasa timp intreprinderilor sa se odihneasca pe lauri.

Chiar si companiile care sunt in top trebuie sa fie gata sa se adapteze si sa inoveze. Exista intotdeauna o noua competitie, noi instrumente si noi tendinte. Clientul va avea nevoie de mai mult, dorind ceva mai rapid si mai bun decat inainte. Prin urmare, ramane pregatit este crucial.

  1. Depasiti concurentii

In prezent, inteligenta competitiva este considerata un element crucial atunci cand se construieste o strategie de afaceri. Datele sunt o parte indispensabila a oricarei afaceri. Cu o tehnologie de ultima ora, companiile pot transforma datele brute in date standardizate care ofera rezultate fiabile. Avand date de inalta calitate, intreprinderile pot optimiza toate activitatile cruciale si pot lua decizii excelente pentru a avea mai multe vanzari. In plus, liderii pot analiza cu exactitate piata, pot surprinde tendintele si pot prognoza status quo-ul in viitor.

Nu numai ca, unul dintre cele mai mari beneficii ale transformarii digitale este timpul mai rapid de lansare pe piata. Exista un standard foarte ridicat pentru ca produsele sa treaca inainte de a intra in productie. Este nevoie de mult timp sa asteptati pentru a verifica componentele produselor intr-un mod traditional. Ca urmare, toate procesele de la crearea la marketing pot fi intarziate si veti comercializa produse mai tarziu. Dar, daca puteti face toate acestea in virtual, procesul va fi mai rapid, iar timpul de piata va fi redus la o fractiune din ceea ce este astazi.

 
7 avantaje ale transformarii digitale pentru companii

Cum implementam cu succes transformarea digitala?

Nu exista nicio indoiala cu privire la beneficiul enorm al transformarii digitale. Aproape toate companiile doresc sa inceapa calatoria de transformare digitala. Dar nu este la fel de usor pe cat cred unii oameni. 

Trebuie sa pregatiti patru factori care va ajuta sa executati cu succes „revolutia tehnologica” pentru compania dumneavoastra.

  1. Aplicati o noua tehnologie

Transformarea digitala poate avea loc numai daca aplicati instrumente si dispozitive tehnologice companiei dvs. Exista o multime de software si sisteme tehnologice pentru a optimiza activitatile intreprinderii. Lucrul pe care trebuie sa-l faceti este sa cautati si sa primiti sfaturi cu privire la software-ul competent care se potriveste cererii si dimensiunii afacerii dvs. De exemplu, daca va faceti griji cu privire la gestionarea productiva a tuturor sectoarelor din afaceri, puteti utiliza software ERP.

  1. Aveti angajati cu cunostinte tehnice

Angajatii sunt nucleul oricarei afaceri. Sunt persoane care folosesc zilnic instrumente tehnice si realizeaza sarcini si proiecte cu acestea. Exista doua modalitati prin care orice companie are personal cu cunostinte tehnice: instruire si recrutare. Companiile organizeaza cursuri de instruire despre instrumente tehnice prin angajarea de experti sau prin utilizarea propriilor angajati tehnologici. Daca nu, puteti recruta angajati care au atat cunostinte tehnice, cat si cunostinte specifice. Se bazeaza pe cerintele si bugetele dumneavoastra.

  1. Invata de la ceilalti

Acumularea de cunostinte din experientele altora este un mod inteligent de a face orice. Ar fi util daca ati cerceta modul in care concurentii aplica tehnologia in firmele lor, ati indica avantajele si dezavantajele metodelor practice si ati alege cele mai bune alegeri pentru dvs. Pe langa invatare, puteti intelege mai multe despre concurenti si puteti crea un plan pentru a-i castiga.

  1. Cresteti flexibilitatea

Flexibilitatea este demonstrata de modul in care faceti fata schimbarii pietei. Actualizarea tuturor informatiilor noi despre tendintele digitale, metodele inovatoare de transformare digitala si prognozarea viitorului pietei prin analiza datelor va vor ajuta sa tineti pasul cu actualizarea tehnologica si sa faceti fata volatilitatii status quo-ului.

In concluzie, transformarea digitala, reprezinta mai mult o chestiune operationala decat una de tehnologie. Transformarea digitala nu este despre masini, ci despre oameni. In procesul de transformare digitala este necesara adoptarea la o scara larga a schimbarilor culturale pentru a beneficia pe deplin de utilizarea tehnologiilor digitale. Asta inseamna schimbari organizationale orientate spre client, sustinute de conducerea companiei si aplicate de angajati motivati.

Cei care se gandesc sa amane investitiile in transformarea digitala ar trebui sa reconsidere acest aspect. Vechile moduri de desfasurarea a activitatii de zi cu zi din cadrul unei companii apartin trecutului. Nu exista niciun motiv pentru a amana procesul de digitalizare – cu cat companiile incep mai devreme acest proces, cu atat vor fi mai mari economiile. In plus, organizatiile respective vor avea un avantaj competitiv mai mare.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *