Nu amana transformarea digitala, deoarece asta inseamna sa amani startul spre succes

Nu amana transformarea digitala

In contextul pandemiei, antreprenorii din Romania au fost pusi in fata unui adevar simplu, dar dureros: fie te adaptezi noilor conditii si iei decizii responsabile, fie inchizi afacerea. Prin urmare transformarea cea mai mare adusa in digitalizarea companiilor nu este una atat tehnica cat este una de mindset. In fond digitalizarea are nevoie in principal de o transformare a viziunii managerilor si mai apoi devine una tehnica. 

Societatea in care traim la ora actuala, este una hipertehnologizata, la care ori ne adaptam, ori pierdem startul cu inovatia si evolutia. In aceasta societate, chiar si afacerile s-au diversificat, concurenta a crescut si s-a nuantat, iar instrumentele digitale constituie o parte importanta a vietii de zi cu zi, atat in sfera profesionala, cat si in cea personala. In acest context, succesul fiecarui individ si al fiecarei companii depinde in mare masura de capacitatea de adaptare la schimbare

Impactul industriei IT asupra noastra este incontestabil si se afla intr-o continua expansiune. Indiferent de domeniul de activitate, integrarea tehnologiei a devenit o etapa necesara si inevitabila. Pandemia din ultimul an a determinat o transformare digitala generalizata, pe care institutiile de stat si mai ales companiile private au fost fortate sa o realizeze in timp record, pentru a evita un blocaj fatal. 

Ce inseamna de fapt transformarea digitala si cum ne ajuta saltul catre digitalizare?

Transformarea digitala este un proces complex de reinventare, ce presupune valorificarea noilor tehnologii pentru a imbunatati activitatea unei firme sub toate aspectele. Acest proces antreneaza o schimbare majora de perspectiva si se reflecta asupra intregii culturi organizationale. 

Transformarea digitala creeaza o punte de legatura intre produsele sau serviciile pe care le oferi, angajatii care le dezvolta si clientii pentru care lucrezi. Pe scurt, intentia principala care sta la baza transformarii digitale este de a face lucrurile cat mai bine cu putinta, atat pentru angajati, cat si pentru clienti. 

Fata de simpla digitalizare prin care se optimizeaza procesele, transformarea digitala nu se rezuma la a realiza munca mai rapid, ci inseamna sa folosesti resursele pe care le ofera tehnologia in moduri noi, ingenioase si potrivite cu specificul afacerii tale. Cu alte cuvinte, transformarea digitala este despre personalizarea unui produs sau serviciu, astfel incat clientul tau sa beneficieze la maximum de experienta de cumparare. 

Cateva semnale de alarma care ar trebui sa te convinga sa nu amani oportunitatea unei strategii de transformare digitala: 

  • Mijloacele de promovare de pana acum nu mai functioneaza, iar referintele pe care le obtii aduc din ce in ce mai putini clienti, desi faci eforturi sa mentii standardele de calitate 
  • Echipa ta se plange ca instrumentele folosite in mod curent sunt greoaie si consumatoare de timp, ceea ce conduce la intarzieri sau chiar greseli in activitate 
  • Observi din ce in ce mai des ca apar dificultati de comunicare intre angajati si/sau intre compartimentele firmei, ceea ce altereaza atmosfera si relatiile din interiorul echipei

In momentul in care te confrunti cu probleme precum cele mentionate mai sus, transformarea digitala este solutia optima, deoarece te ajuta sa te promovezi in fata unui public mai mare si mai relevant, sa obtii referinte care circula mult mai usor in mediul online, sa gasesti aplicatii mai prietenoase pentru gestionarea eficienta a activitatilor specifice si sa faci informatiile din cadrul afacerii tale mult mai accesibile tuturor membrilor echipei. 

Decizia de a face transformarea digitala a companiei tale reflecta, in primul rand, preocuparea fata de parcursul proiectelor tale, precum si flexibilitate in gandire – o trasatura definitorie in mediul antreprenorial. Ea arata, de asemenea, disponibilitatea de a creste, pentru ca transformarea digitala ofera chiar si firmelor mici sansa de a se dezvolta exponential. Nu in ultimul rand, adoptarea unei strategii de transformare digitala arata ca esti constient de potentialul urias al tehnologiei. Ea ofera avantaje vizate in orice business, precum:

  • Automatizarea interactiunii cu clientii, prin integrarea retelelor sociale in demersurile de marketing si, implicit, gasirea unui numar semnificativ mai mare de clienti, intr-un timp mai scurt
  • Reducerea costurilor alocate promovarii prin renuntarea la metodele clasice care presupun producerea, multiplicarea si distribuirea de materiale tiparite
  • Eliminarea cheltuielilor cu mentinerea unui sediu, in cazul firmelor care pot activa exclusiv online si care se pot concentra strict pe dezvoltarea si intretinerea unui site
[thrive_leads id=’9108′]

Astfel ca, transformarea digitala inseamna de fapt reconfigurarea intregii afaceri si introducerea unui mindset diferit. Este o modalitate prin care antreprenorul isi schimba optica asupra business-ului sau, reconsidera intelesul traditional al ideii de echipa sau departament si rafineaza procesul de gasire a clientilor, renuntand la principiul depasit conform caruia astepti clientul sa te gaseasca. Prin intermediul transformarii digitale este consolidata o atitudine proactiva din partea antreprenorilor care inteleg ca este de preferat sa fii tu cel care gaseste clientul si nu unul oarecare, ci pe acela caruia i se potrivesc cel mai bine produsele si serviciile pe care le oferi. O realitate de care trebuie tinut cont este si faptul ca piata a devenit din ce in ce mai sofisticata. In prezent, chiar clientii sunt cei care exercita o presiune importanta in directia transformarii digitale, pentru ca au acces la dispozitive mobile, sunt conectati permanent la retelele sociale si de aceea se asteapta ca afacerile sa faca un efort de adaptare la randul lor. 

Poate ca experientele proprii pe care le-ai avut pana acum din postura de client sau din cea de antreprenor te-au convins deja ca este momentul sa recurgi la transformarea digitala a firmei tale. Te sperie consturile pe care le-ar putea implica acest proces? Ei bine, afla ca perpetuarea vechiului model de business care oricum nu iti mai aduce rezultatele dorite este cu siguranta mai paguboasa decat o investitie smart, cum este cea in transformarea digitala. 

Daca avetii nevoie de ajutor specializat impreuna cu care sa discutati despre transformarea digitala si efectele pe care aceasta le-ar avea asupra afacerii dumneavoastra, echipa noastra va sta la dispozitie pe toate canalele de comunicare: mail, chat, telefonic sau direct la biroul nostru, pentru a gasi doar alaturi de dumneavoastra, cea mai buna cale si solutie, care sa va ghiddeze catre succes!

Deci, alinierea la viitor nu este chiar atat de complicata daca apelam la un software sau o solutie care sa ne ajute in integrarea cat mai rapida si cu costuri cat mai reduse la aceasta. Daca va doriti o astfel de afacere sau un job in domeniu, puteti sa ne scrieti pe messenger si impreuna, vom gasi solutia cea mai eficienta afacerii dumneavoastra! Pentru orice sugestii, informatii sau doar pentru o simpla discutie, echipa Scribsoftware va asteapta, deoarece doar impreuna putem gasi solutia cea mai bun pentru afacerea dumneavoastra!