5 semne care ne sugereaza ca avem nevoie sa ne optimizam lantul de aprovizionare

solutii erp

Traind vremuri incerte si mereu in schimbare, cum a fost si cazul pandemiei, antreprenorii s-au vazut nevoiti sa caute noi solutii pentru a raspunde contextului incert. Pentru multe afaceri, transformarea digitala a devenit o astfel de solutie, capabila sa contribuie la relansarea activitatii si la favorizarea unei cresteri durabile a afacerii.

Transformarea digitala este un proces care necesita o rearanjare continua atat a modelelor de afaceri, de operare si de interactionare cu clientii, cat si a competentelor detinute de companii. Pentru multe dintre acestea, demararea unui astfel de proces sustinut sta sub semnul rentabilitatii investitiilor.

Potrivit studiilor, companiile care inregistreaza un nivel ridicat de digitalizare raporteaza cresteri ale veniturilor mult peste media industriei din care provin si sunt de trei ori mai inclinate spre a raporta o crestere a veniturilor anuale globale decat organizatiile cu un nivel mic de digitalizare. 

Pe langa o crestere a veniturilor, transformarea digitala ajuta si la eficientizarea proceselor unei organizatii. Mai mult decat atat, transformarea digitala este o ocazie de a imbunatati semnificativ intreaga interactiune cu clientul, de a-l duce in centrul filosofiei de business. Cu ajutorul analizei si interpretarii datelor, organizatiile pot intelege mai bine nevoile clientilor si lua masuri in vederea imbunatatii calitatii serviciilor si a produselor pe care le ofera.  Chiar daca, de cele mai multe ori, companiile folosesc resurse interne in vederea transformarii digitale, colaborarea cu potentialii parteneri externi este la fel de importanta. 

Una dintre preocuparile majore pentru orice serviciu de desfacere sau companie de distributie este controlul sigurantei si al calitatii asupra produsului. Timpurile de refrigerare, condens si transport sunt extrem de importante si critice pentru vanzari si siguranta in industria alimentara. Unele articole pot necesita o stocare speciala si o gestionare specifica a stocurilor. Din acest motiv, multi antreprenori au cautat solutii eficiente pentru a le fi de ajutor pe tot parcursul procesului, de la productie, la ambalare si distributie.

O astfel de solutie este si software-ul special de productie ERP furnizat de Scribsoftware permite procesarea eficienta a marfurilor, in cadrul unui depozit si a unui scenariu de transport. De exemplu, scanarea codurilor de bare le permite angajatilor sa identifice rapid si cu exactitate continutul ambalajelor de carton si sa le mute la depozitare adecvata. Folosind aceasta tehnologie, sistemele de gestionare a stocurilor pot minimiza erorile clericale, astfel incat lucratorii dumneavoastra sa primeasca informatii exacte,  atunci cand scaneaza un articol.

Aceste sisteme permit, de asemenea, instructiuni de ambalare si procesare si proceduri de selectare clar delimitate, atunci cand este momentul expedierii sau livrarii unui produs. Inventarul poate fi mutat mai rapid, mai precis si in siguranta, cu mai putine pierderi, din cauza manipularii gresite sau a deteriorarii produselor.

Deoarece dintre toate industriile, industria alimentara si a bauturilor se afla intr-o schimbare rapida, cererea clientilor si noile tendinte creaza provocari considerabile pentru producatori, lucru care evident creste presiunea atat din partea consumatorilor cat si a distribuitorilor. Inaceasta situatie,  orice companie care doreste sa supravietuiasca trebuie sa tina pasul. 

sistem erp

Sa aflam care sunt cele 5 semne care ne sugereaza optimizarea lantului de aprovizionare:

Identificarea  defectuoasa

Abilitatea de a urmari produsele in fiecare etapa a lantului de aprovizionare a devenit o necesitate in industria alimentara si a bauturilor. Este un pas care trebuie facut pentru a evita lipsa de transparenta si riscul inutil de scadere a nivelului de incredere al clientilor, sau chiar probleme juridice. Dar, cel mai important, acesta este un pas primordial in directia sigurantei si respectarii reglementarilor din industrie. Orice companie care are dificultati in urmarirea produselor sale se confrunta cu o probabilitate crescuta pentru aparitia problemelor in viitor.

Calitate defectuoasa si lipsa sigurantei

Pe masura ce consumatorii devin mai constienti de produsele pe care le cumpara, presiunea asupra producatorilor de a produce si distribui produse sigure de inalta calitate a devenit mai mare decat a fost vreodata. Exista o multime de factori care pot compromite siguranta unui produs – modul in care au fost depozitate ingredientele sale, modul in care a fost produs si daca au existat intarzieri in transportul acestuia. 

In cazul unei probleme cu orice produs, producatorul trebuie sa treaca printr-o procedura de retragere costisitoare si complicata a produsului care poate provoca daune substantiale reputatiei marcii. Si daca producatorul nu a respectat in mod corespunzator protocolul in timpul fazei de productie, gasirea loturilor in reteaua de distributie se poate dovedi o sarcina aproape imposibila.

Ineficienta comunicarii

Majoritatea producatorilor opereaza de obicei in mai multe locatii iar acest fapt atrage dupa sine implicarea mai multor parti in lantul de aprovizionare, fara ca acestea sa fie neaparat conectate in mod direct. Prin urmare, informatia poate sa devina fragmentata si comunicarea poate avea de suferit, ceea ce duce la ineficienta sau chiar greseli. Este foarte important – – pentru orice companie din domeniu sa mentina un nivel optim de comunicare.

Costuri marite in continua crestere

Costurile incluse intr-un lant de aprovizionare cu alimente nu sunt nicidecum nesemnificative. Unele dintre cheltuielile majore sunt legate de energie si combustibil, forta de munca, logistica, investitii in tehnologie noua etc. Avand deja costuri mari, este deosebit de important sa le urmariti, sa le intelegeti si sa le controlati. Desi unele fluctuatii aici nu sunt iesite din comun, o tendinta de durata care va mareste cheltuielile fara un motiv aparent inseamna ca firma dvs. ar putea sa nu le gestioneze in cel mai eficient mod posibil.

Gestionare defectuoasa

Gestionarea ineficienta a stocurilor este un semn revelator al problemelor din lantul de aprovizionare. Exista un echilibru fin care trebuie atins atunci cand vine vorba de inventar – a avea prea mult poate duce la produse deteriorate care se risipesc si la pierderea veniturilor. A avea prea putin poate insemna ca nu puteti raspunde la cererea clientilor. La ce duce asta? La venituri pierdute. Gestionarea eficienta a aprovizionarii ofera vizibilitate in timp real in inventarul dvs. si implica productia si stocarea exacta a cantitatii potrivite de catre compania dvs., exact la momentul potrivit.

Va suna cunoscute problemele enumerate in articol? Daca da, sa stiti ca astfel de probleme sunt foarte frecvente in productie, iar pentru a le face fata cu succes si a transforma deficitul in randament, aveti nevoie de o solutie ERP specifica industriei, care ofera solutii eficiente pentru aceste neplaceri care va trag in jos. Pentru a afla daca WinMENTOR ERP sau orice alta solutie ERP de a noastra este potrivita pentru dvs., contactati-ne pentu a gasi impreuna raspunsul eficient!

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *