Indiferent de domeniul in care activeaza compania ta, cu siguranta iti doresti o imagine stabila si puternica pe piata, precum si rezultate excelente in fiecare an. Pentru a ajunge si a ramane in top, trebuie sa tii insa cont de cea mai importanta resursa a companiei: angajatii.
Este esential sa te asiguri ca acestia sunt corect evaluati si ajutati sa se dezvolte si sa isi atinga potentialul, cu atat mai mult in aceasta perioada plina de provocari pentru angajatori si angajati deopotriva.
Aici intervine unul dintre cele mai utile procese realizate in companiile din intreaga lume: managementul performantei.
Ce este managementul performantei si care sunt avantajele acestuia
Managementul performantei reprezinta un proces extrem de important in structura interna a oricarei companii, indiferent de marimea acesteia. Cu ajutorul lui, antreprenorii, managerii si specialistii in resurse umane pot anticipa, masura si evalua in mod eficient si in timp real rezultatele angajatilor.
Pe langa aceste aspecte, procesul de management al performantei ajuta angajatii sa se dezvolte in cadrul companiei, sa creasca in mod constant si sa evolueze din punct de vedere profesional.

Atata timp cat implementezi in mod corect un astfel de proces de HR, vei observa o serie de avantaje, atat pe parte de rezultate, cat si in cultura interna a companiei:
- Angajatii tai vor intelege mai bine directiile in care lucreaza si scopul fiecarei actiuni
- Echipele de management vor putea trasa obiective clare si vor putea masura rezultatele
- Serviciile oferite clientilor vor avea o calitate superioara
- Evaluarile angajatilor iti vor permite sa iei deciziile de business care se impun: promovari, planuri de actiune, modificari in structura echipelor sau incetarea colaborarii cu persoanele neperformante
- Angajatii vor simti ca sunt ghidati si ajutati sa evolueze, iar acest lucru ii va ajuta nu doar pe parte de rezultate, ci si din punct de vedere al motivatiei
- Vei avea o imagine mai buna pe piata, ca brand si ca angajator
Ce ar trebui sa faci ca sa iti construiesti un management eficient al performantei?
Fiind vorba de un proces ce masoara si calibreaza actiunile angajatilor, managementul performantei tine in principal de functionarea interna a companiei si de comunicarea intre echipa de HR, manageri si angajati.
Din acest motiv, este necesar sa te asiguri ca ai pus la punct toate aspectele necesare pentru a putea implementa procesul cu rezultate optime:
- Asigura-te ca ai sustinerea top managementului pe termen lung si ca abordarea va fi una pozitiva, orientata spre cresterea performantei si sprijinirea dezvoltarii echipelor si indivizilor
- Aliniaza actiunile cu cultura voastra organizationala, tinand cont de valorile si misiunea companiei
- Ia in calcul tipologia angajatilor tai si modul in care poti lucra/comunica eficient cu acestia
- Gandeste impreuna cu managerii de linie obiective realiste, pe termen scurt, mediu si lung, precum si criterii clare de evaluare
- Incepe cu un proces simplu, usor de inteles de catre toata lumea implicata si suficient de relevant astfel incat oamenii sa il poata integra fara efort in viata profesionala
Este foarte important ca angajatii tai sa inteleaga utilitatea procesului si sa fie dispusi sa participe activ la actiuni si la evaluari.
Pentru a-i determina pe acestia sa fie parte activa in proces, este bine ca managementul sa ofere sprijin angajatilor in tot cursul anului, sa le ofere feedback si indrumari, astfel ca ei sa se simta implicati. Pe de alta parte, managementul va avea o imagine mai clara asupra realizarilor si activitatilor angajatilor.
In contextul accelerarii transformarii digitale in companii, managementul acestora trebuie sa se pregateasca pentru viitorul in piata muncii, respectiv angajatorii sunt nevoiti sa se concentreze tot mai mult asupra angajatului si sa utilizezeze la maxim toate instrumentele pe care le au la dispozitie in acest sens. Cercetarile demonstreaza ca oamenii doresc sa lucreze pentru angajatori care arata ca le pasa. Intr-un studiu realizat anul trecut, majoritatea celor care au participat la evaluare au spus ca increderea dintre angajati si managerii lor directi este foarte importanta.
Astfel liderii trebuie sa stabileasca politici de sustinere a angajatilor, sa gaseasca noi canale de comunicare, sa ofere oportunitati de dezvoltare si perfectionare acestora, pentru a diminua cat mai mult fluctuatia de personal.
Complementar sistemului de evaluare a performantei ar trebui sa existe un feedback continuu. Pentru o imbunatatire a performantei angajatilor, cele doua ar trebui sa se completeze reciproc.
Feedback-ul continuu nu are trebui sa se limiteze la un feedback informal, ar trebui sa includa si un feedback constructiv, precum si discutii deschise intre colegi si manageri, sugestii si preocupari legate de munca.
Datorita comunicarii frecvente dintre manageri si angajati prin feedback continuu cu privire la oportunitati, progres, performanta, obiective, performanta se imbunatateste.
De ce este bine ca feedback-ul continuu sa fie parte integranta a sistemului de management al performantei?
Oferind informatii in timp real, feedback-ul continuu implica comunicari deschise si schimburi regulate de feedback si abordeaza intotdeauna problemele de la inceput.
De asemenea, intareste legatura dintre manageri si angajati si indeparteaza teama de diferente ierarhice. Dand nastere unui sentiment de siguranta psihologica, feedback-ul continuu ajuta intotdeauna la construirea de relatii profesionale puternice intre membrii echipelor.
Beneficiile feedback-ului continuu pentru angajati
Feedback-ul continuu ajuta, in mod indirect la cresterea si dezvoltarea angajatilor. Participarea activa a angajatilor la discutarea si stabilirea obiectivelor cu managerii lor ajuta la imbunatatirea performantei acestora.
Mai mult, furnizarea de feedback regulat catre angajati, de sfaturi si sugestii din partea managementului, va duce in timp la cresterea nivelului de implicare al angajatilor.
Utilizarea unui soft de management continuu al performantei, automatizat si integrat, simplu si usor de utilizat va duce la reducerea sarcinilor administrative ale deprtamentului de resurse umane. Prin utilizarea de solcutii moderne care sa le usureze procesul de evaluare, angajatii departamentului de resurse umane vor castiga mai mult timp pentru a se concentra pe gasirea de solutii de sporire a implicarii angajatilor, inclusiv prin programe de invatare, dezvoltare, recompensare si altele.
Un software de management al performantei cu feedback continuu are urmatoarele caracteristici de baza:
- Ofera o mai usoara evaluare pentru manageri, deoarece angajatii pot sa isi inregistreze cu usurinta realizarile si actiunile care contribuie la performanta lor.
- Faciliteaza oferirea de asistenta si coaching in timp util din partea managerilor.
- Ofera angajatilor posibilitatea de a corela activitatile si realizarile cu obiectivele de performanta
- Permite oferirea de feedback angajatilor -nu numai ca face intregul proces mai formal si mai sistematizat, ci si promoveaza o cultura a feedback-ului deschis in cadrul organizatiei.
Scribsoftware ofera o solutie completa si integrata de managementul performantei angajatilor ce permite gestionarea obiectivelor de performanta, feedback-ul continuu intre angajati, manageri si colegi, evaluarea performantei si raportarea datelor intr-un mod grafic sugestiv precum si usor de analizat pentru management.